-->

Liverpool tewas kepada Southampton, Gol dijaringkan oleh bekas Pemain.

Liverpool tewas kepada Southampton, Gol dijaringkan oleh bekas PemainLiverpool berada di bawah tekanan berat untuk mengekalkan kejuaraan mereka musim ini. Tidak hanya gagal mendapatkan tiga mata, Liverpool malah terpaksa kalah dengan jaringan hanya 1-0. Kunci untuk perlawanan ini adalah ketika tuan rumah memulakan perlawanan dengan baik.


Liverpool tewas kepada Southampton, Gol dijaringkan oleh bekas Pemain.


Bayangkan pada minit ke-2, Southampton sudah menjaringkan gol. Malangnya, yang menjaringkan gol adalah bekas pemain Liverpool, Danny Ings. Dia membuat penamat yang indah dan menewaskan penjaga gol Liverpool, Alisson Becker setelah hanya 1 minit 51 saat. Separuh masa pertama berakhir dengan skor 1-0 untuk tuan rumah.


Separuh masa kedua, Liverpool tidak pernah dapat membongkar pertahanan Southampton. Telah dicatatkan bahawa percubaan tepat pertama ke gawang pasukan Jurgen Klopp dalam perlawanan ini hanya dibuat dalam masa 75 minit.


Malangnya, usaha Sadio Mane tidak dapat menyamakan kedudukan. Klopp juga membuat beberapa perubahan. Seperti memasuki pemain agresif Xherdan Shaqiri untuk menggantikan Alex Oxlade-Chamberlain pada minit ke 57.


Namun, Mohamed Salah dan rakan-rakannya gagal masuk ke gawang Southampton yang dijaga oleh penjaga gol simpanan, Fraser Foster. Skor akhir kekal 1-0 untuk memenangi Southampton.


Akibat kekalahan ini, Liverpool gagal menjauhkan diri dari mengejar Manchester United dan Leicester City. Perlu diketahui, Liverpool dan Manchester United masing-masing mempunyai 33 mata. Kemudian Leicester di tempat ketiga hanya berjarak 1 mata.

Senarai pemain yang terlibat.

Southampton: Forster, Walker-Peters, Stephens, Bednarek, Bertrand, Diallo, Ward-Prowse, Armstrong, Djenepo (Tella), Ings (N'Lundulu), Walcott (Valery).


Liverpool: Alisson, Alexander-Arnold (Milner), Fabinho, Henderson, Robertson, Wijnaldum, Thiago, Oxlade-Chamberlain (Shaqiri), Salah, Firmino, Mane.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama