-->

Chelsea Sedia Memecahkan Rekod Untuk Dapatkan Erling Haaland.

Chelsea Sedia Memecahkan Rekod Untuk Dapatkan Erling Haaland. Chelsea dilaporkan bersedia mengalahkan kelab yang berminat dengan Haaland dengan menawarkan lebih banyak daripada klausa pembebasannya.

Chelsea Sedia Memecahkan Rekod Untuk Dapatkan Erling Haaland.


Pemain berusia 20 tahun itu berada dalam prestasi terbaik. Haaland menjaringkan 12 gol hanya dalam 11 penampilan Bundesliga musim ini, dan juga mencatat dua assist. Haaland adalah salah satu bakat muda yang luar biasa di Eropah dan berada dalam senarai sasaran sejumlah kelab, terutama Real Madrid, Manchester United dan Manchester City.


Persaingan sengit dalam perburuan Haaland dijangkakan dalam 18 bulan, setelah akhir musim 2021/22, ketika klausa pelepasan £ 66.6 juta aktif.


Menurut The Athletic, Chelsea berani membayar lebih banyak dengan menawarkan pembayaran besar pada musim panas depan atau setahun sebelum klausa pembelian itu berkuatkuasa.

Menurut laporan yang sama, Chelsea akan melakukan yang terbaik untuk meyakinkan Haaland ke Stamford Bridge dan bersedia memecahkan rekod perpindahan, dengan biaya lebih dari £ 100 juta.


Sebaliknya, Dortmund mahu menjaga Haaland selama mungkin. Oleh itu, mereka akan menuntut harga yang besar untuk melepaskannya setahun lebih awal.


Timo Werner dan Kai Havertz, dua graduan kelab Bundesliga yang persembahannya tidak sesuai dengan jangkaan. The Blues membelanjakan 89 juta pound untuk merekrut Bayer Leverkusen wonderkid Kai Havertz.


Dengan poket yang besar, Kai Havertz kini telah memecahkan rekod perpindahan dalam sejarah Chelsea. Memetik Independent, harga 89 juta pound mengalahkan rekod perpindahan jiran mereka, Arsenal ketika mereka merekrut Keppa Arrizabalaga pada tahun 2018, 71.2 juta.


Sumber: The Athletic melalui Metro

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama