-->

6 fakta menarik ketika Manchester United tewas kepada Manchester City dalam Piala Carabao.

6 fakta menarik ketika Manchester United tewas kepada Manchester City dalam Piala Carabao. Peluang Manchester United untuk meraih trofi pertama pada musim 2020/2021 berakhir kerana pasukan Ole Gunnar Solksjaer tewas kepada Manchester City dengan skor 0-2 di separuh akhir Piala Carabao, Khamis (07/01/2021) awal pagi waktu Malaysia.

Perjalanan perlawanan itu sendiri seimbang pada babak pertama. Terdapat 3 gol offside pada 25 minit pertama, bukti bahawa permainan itu sengit.

6 fakta menarik ketika Manchester United tewas kepada Manchester City dalam Piala Carabao.


6 fakta menarik ketika Manchester United tewas kepada Manchester City dalam Piala Carabao.

1. Manchester United tersingkir dalam empat perlawanan separuh akhir sejak Ole Gunnar Solksjaer mengambil alih tugas. 2 kali di Piala Carabao, 1 kali di Piala FA dan 1 kali di Liga Europa.


2. Manchester United gagal melayakkan diri ke final Carabao Cup atau Piala Liga tiga kali daripada empat kali terakhir mereka bermain di separuh akhir. Manakala sebelum itu mereka layak ke final lapan kali dari sembilan perlawanan separuh akhir acara ini.


3. Manchester City adalah pasukan kedua selepas Liverpool (1981-1984) yang layak ke pusingan akhir Piala Liga dalam empat edisi berturut-turut.


4. Fernandinho menjadi pencetak gol tertua Manchester City dalam Piala Liga: 35 tahun 247 hari sejak kejayaan Frank Lampard memecah masuk jaringan Sheffield Wednesday pada bulan September 2014: 36 tahun 96 hari.


5. Sekarang Manchester City mempunyai 16 pencetak gol yang berbeza dalam semua pertandingan sepanjang musim 2020/2021. Sebilangan besar antara pasukan Liga Perdana yang lain.


6.Tempoh 1162 hari antara gol John Stones menentang Manchester United dan gol sebelumnya menentang Napoli di Liga Juara-Juara pada November 2017.

Mampukah mereka mengalahkan Tottenham di pentas Final nanti? Sama-sama kita nantikan.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama