-->

6 Fakta Menarik Perlawanan Liverpool vs Manchester United (18.1.2021)

6 Fakta Menarik Perlawanan Liverpool vs Manchester United (18.1.2021). Liverpool tidak mampu mengalahkan United di tempat sendiri dalam perlawanan awal pagi tadi. Keputusan akhir adalah 0-0, perlawanan tanpa jaringan gol. Ini juga merupakan perlawanan kelima kedua-dua pasukan tanpa sebarang gol.

Keputusan 0-0 yang hasil dari perlawanan ini bukanlah sesuatu yang dapat diraikan oleh kedua pasukan. Manchester United gagal menjauhkan diri, Liverpool juga harus tetap bertahan di tangga keempat.

6 Fakta Menarik Perlawanan Liverpool vs Manchester United (18.1.2021)



6 Fakta Menarik Perlawanan Liverpool vs Manchester United (18.1.2021)

1. Liverpool dan Manchester United seri 0-0 di Anfield ketika mereka bertemu di Liga Perdana Inggeris tiga kali dalam lima musim terakhir. Angka ini adalah yang tertinggi daripada 48 pertemuan antara kedua-dua pasukan di Liga Perdana sebelumnya.


2. Manchester United tidak terkalahkan dalam 16 perlawanan terakhir mereka di Liga Perdana Inggeris (menang 12, seri 4). Hanya sekali mereka melangkah lebih lama tanpa tewas dalam perjalanan ke acara ini (trend 17 perlawanan tanpa kekalahan berakhir pada bulan September 1999).


3. Liverpool kini tidak terkalahkan dalam 68 pertandingan terakhir Liga Perdana mereka di Anfield, dengan memperoleh 178 mata daripada maksimum 204 mata dalam tempoh ini.


4. Manchester United adalah pasukan pertama yang menghentikan Liverpool daripada menjaringkan gol di Anfield dalam pertandingan Liga Perdana sejak Manchester City pada Oktober 2018, ini adalah perlawanan ke-43 Liverpool di Liga Perdana sejak itu.


5. Di bawah Klopp, Liverpool tidak terkalahkan dalam tujuh perlawanan Liga Perdana mereka di Anfield menentang pasukan yang memulakan permainan sebagai pendahulu (menang tiga, seri empat).


6. Marcus Rashford ditangkap offside lima kali dalam perlawanan ini, yang paling banyak pemain Liga Perdana musim ini dan paling banyak dimainkan oleh pemain Manchester United sejak Robin van Persie (enam) menentang Spurs pada Januari 2013.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama