-->

Video : Kad Merah Pertama Messi di Barcelona (Pukul Pemain Lawan)

Video Kad Merah Pertama Messi di Barcelona (Pukul Pemain Lawan). Terkejut pagi ini apabila ramai yang bercakap mengenai Lionel Messi. Bukan kemenangan yang dia dapat tetapi kad merah pertama sepanjang kariernya bersama barcelona. Ia berikutan aksinya memukul pemain Athletic Bilao dalam final Supercopa de Espana awal pagi tadi. 


Video : Kad Merah Pertama Messi di Barcelona (Pukul Pemain Lawan)


Kad Merah Pertama Messi di Barcelona (Pukul Pemain Lawan)

Punca kepada kad merah messi adalah disebabkan dia memukul belakang badan Asier Villalibre. Sebenarnya, pengadil yang mengetuai perlawanan tidak melihat kejadian ini.

Tetapi pengadil akhirnya mengkaji VAR dan memutuskan untuk memberikan kad merah langsung kepada Lionel Messi. Ini adalah kali pertama sepanjang kariernya bersama Barcelona, ​​pemain berusia 33 tahun itu menerima kad merah.

Video Kad Merah Messi.

👇👇



Athletic Bilbao secara sah memenangi Supercopa de Espana atau Piala Super Eropah setelah menewaskan Barcelona di final dengan jaringan 3-2, Estadio de La Cartuja, Sevilla, Isnin (18/1/2021) awal pagi waktu malaysia.


Barcelona menjaringkan dual gol awal namun Bilbao berjaya mengatasi kedua-dua gol tersebut.  Antoine Griezmann menjaringkan dua gol dari Barca (40 ', 77'), tetapi Bilbao dapat menyamakan kedudukan menerusi Oscar de Marcos (42 ') dan Asier Villalibre (90').


Pada masa tambahan, Bilbao berjaya menjaringkan gol kemenangan dengan gol Inaki Williams yang mengagumkan (93 '). Barca tertekan dan cuba menyamakan kedudukan, tetapi pertahanan Bilbao agak berdisiplin.

Keputusan akhir Barcelona 2-3 Athletic Bilbao.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama