-->

5 Fakta Menarik Ketika Inter Milan Seri Dengan AS Roma

5 Fakta Menarik Ketika Inter Milan Seri Dengan AS Roma.  Inter Milan hanya seri dengan AS Roma dengan jaringan 2-2 di Stadio Olimpico, di Liga Itali pada Ahad (10/01/2021) malam waktu Malaysia. AS Roma mendahului menerusi gol Lorenzo Pellegrini dan mengakhiri babak pertama dengan jaringan 1-0 untuk pasukan tuan rumah. Gol dari Milan Skriniar dan Achraf Hakimi menjadikan Nerazzurri mengubah kedudukan 2-1.

Lima minit perlawanan berakhir pada waktu biasa, Gianluca Mancini membawa AS Roma menyamakan kedudukan dan menamatkan perlawanan 2-2.


5 Fakta Menarik Ketika Inter Milan Seri Dengan AS Roma


5 Fakta Menarik Ketika Inter Milan Seri Dengan AS Roma

1. Henrikh Mkhitaryan memberikan bantuan ketika Lorenzo Pellegrini menjaringkan gol. Hasil bantuan ini, Mkhitaryan telah menjadi pemain yang telah menjaringkan sekurang-kurangnya lapan gol dan lapan assist dalam lima pertandingan teratas di Eropah. Buat masa ini hanya Harry Kane, pemain Tottenham Hotspur, yang mempunyai rekod yang sama.


2. AS Roma adalah satu-satunya pasukan yang tidak tewas di tempat sendiri dalam musim Serie A ini. Pasukan Paulo Fonseca mempunyai rekod enam kemenangan dan tiga seri setakat ini.


3. Satu gol yang dijaringkan oleh Achraf Hakimi menjadikannya pertahanan Inter Milan pertama sejak Maicon (musim 2009/2010) yang menjaringkan enam gol dalam satu musim Serie A.


4. Untuk lima pertemuan terakhir antara kedua-dua pasukan di Serie A, perlawanan AS Roma menentang Inter Milan berakhir seri.


5. Dalam dua perlawanan terakhir, Inter Milan hanya mendapat satu mata dari kekalahan satu kali menentang Sampdoria dan seri menentang AS Roma. Walaupun lima perlawanan sebelumnya dalam acara Serie A, anak buah Antonio Conte selalu menang.







Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama