-->

Manchester United Tewaskan Everton untuk ke Semi Final Carabao Cup 2020.

Manchester United Tewaskan Everton untuk ke Semi Final Carabao Cup 2020. Awal pagi tadi, pasukan Manchester United telah menempah tiket ke Semifinal Carabao Cup 2020/21 selepas menewaskan pasukan Everton di Goodion Park.  Dalam perlawanan ini kedua-dua pasukan beraksi dengan sangat sengit. Sebab itu 2 gol United hadir pada minit akhir perlawanan dan masa kecederaan. 


melaju ke semifinal Carabao Cup 2020/2021. Tiket semifinal masuk genggaman Setan Merah setelah mengalahkan tuan rumah Everton 2-0 di Stadion Goodison Park, Kamis (24/12/2020) dini hari WIB.   Pertandingan Everton kontra Manchester United benar-benar berjalan alot. Buktinya, dua gol penentu kemenangan MU tercipta pada akhir-akhir pertandingan dan injury time.   BACA JUGA Carabao Cup: Kane dan Bale Impresif, Tottenham Hotspur Melenggang ke Semifinal Liga Inggris: Ancelotti Sebut Dominic Calvert Lewin Setara Cristiano Ronaldo Liga Inggris: Solskjaer Ungkap Jurus Manchester United Bujuk Paul Pogba Bertahan Kebuntuan Setan Merah dipecahkan oleh striker barunya, Edinson Cavani. Ia mencetak gol indah pada menit ke-88.  Satu gol lainnya tercipta ketika injury time memasuki menit keenam, atau 90+6. Kali ini, Anthony Martial yang berhasil menjebol gawang The Toffees, setelah meneruskan umpan dari Anthony Martial. Tak lama berselang, peluit tanda pertandingan rampung pun berbunyi.   Secara keseluruhan pertandingan berjalan sangat sengit. Manchester United menurunkan skuad terbaik meskipun ini hanya di ajang Piala Liga Inggris. Langkah serupa juga dilakukan Everton.   Setan Merah banyak memegang kendali pertandingan pada babak pertama, serta memiliki bebarapa peluang, antara lain dari Cavani. Namun, tak ada yang terkonversi menjadi gol. Skor 0-0 bertahan hingga babak pertama berakhir.   Babak kedua juga berjalan alot. MU dan Everton bergantian menciptakan peluang. Tapi, lagi-lagi penyelesaian akhir kedua tim kurang gereget.   Usaha keras tim tamu untuk menang baru menemui hasilnya di pengujung laga. Gol masing-masing dari Cavani dan Martial memastikan Manchester United melangkah ke babak empat besar Carabao Cup 2020/2021.       2 dari 3 halaman Susunan Pemain Carabao Cup - Everton Vs Manchester United Carabao Cup - Everton Vs Manchester United (Bola.com/Adreanus Titus) Everton (4-2-3-1)  Robin Olsen; Seamus Coleman, Yerry Mina, Michael Keane, Ben Godfrey; Abdoulaye Doucoure (89' Cenk Tosun), Andre Gomes (58' Tom Davies); Alex Iwobi, Gylfi Sigurdsson, Richarlison (56' Bernard); Dominic Calvert-Lewin.     Manchester United (4-2-3-1)  Dean Henderson; Axel Tuanzebe, Eric Bailly, Harry Maguire, Alex Telles (84' Luke Shaw); Paul Pogba, Nemanja Matic; Mason Greenwood (67' Marcus Rashford), Bruno Fernandes, Donny van de Beek (67' Anthony Martial); Edinson Cavani


Penyerang, Cavani menjaringkan gol pada minit ke 88 hasil percubaan dari luar kotak penalti. Manakala Anthony Martial pula menjaringkan gol pada masa kecederaan iaitu pada minit 90+6. Secara keseluruhan perlawanan berlangsung dengan sengit.

Dalam perlawanan lain, Tottenham Mengalahkan Stoke City dengan jaringan 3-1. Gol dijaringkan oleh Bale, Davies dan Harry Kane.

Manchester City pula mengalahkan Arsenal 4-1 dan gol dijaringkan oleh Gabriel Jesus, Mahrez, Phoden dan Laporte. Gol Arsenal dijaringkan oleh Lacazette.

Brentford pula mengalahkan pasukan Newcastle United dengan jaringan 1-0. Gol dijaringkan oleh Josh Dasilva.

Manchester United akan bertemu Manchester City pada aksi semi final nanti. Satu lagi perlawanan, Tottenham akan menentang pasukan Brentford FC. Pasukan manakah yang akan beraksi di pentas final nanti? Sama-sama kita nantikan.


Susunan Pemain


Everton (4-2-3-1)

Robin Olsen; Seamus Coleman, Yerry Mina, Michael Keane, Ben Godfrey; Abdoulaye Doucoure (89' Cenk Tosun), Andre Gomes (58' Tom Davies); Alex Iwobi, Gylfi Sigurdsson, Richarlison (56' Bernard); Dominic Calvert-Lewin.

Manchester United (4-2-3-1)

Dean Henderson; Axel Tuanzebe, Eric Bailly, Harry Maguire, Alex Telles (84' Luke Shaw); Paul Pogba, Nemanja Matic; Mason Greenwood (67' Marcus Rashford), Bruno Fernandes, Donny van de Beek (67' Anthony Martial); Edinson Cavani


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama