-->

AC Milan Menang Lagi! Kini Cipta Rekod di EROPAH!

AC Milan Menang Lagi! Kini Cipta Rekod di EROPAH! AC MILAN masih mempertahankan kedudukan pertama mereka dalam Liga ITALI selepas membenam Lazio dengan jaringan 3-2 di San Siro awal pagi tadi( Khamis, 24.12.2020). 

AC Milan terlebih dahulu menjaringkan dua gol menerusi Ante Rebic pada minit ke 10. Kemudian Hakan Calhagnolo menjaringkan penalti pada minit ke 17. 

AC Milan Menang Lagi! Kini Cipta Rekod di EROPAH!


Pada minit ke 27, Lazio menjaringkan gol oleh Luis Alberto. Bersambung babak kedua, Lazio bermain garang apabila menyamakan kedudukan pada minit ke 59 menerusi Immobile. 

Jaringan terakhir dijaringkan oleh AC Milan adalah menerusi tandukan Theo Hernandez selepas mendapat bola dari sepakan sudut pada mini ke 90 +2.

Hasil kemenangan ini juga mencatakan AC Milan sebagai satu-satunya kelab yang belum dikalahkan dalam 5 liga utama eropah musim ini.

Ia termasuk liga Itali, Liga Inggeris, Liga Sepanyol, Bundesliga dan Ligue One.

Ac Milan mencatatkan 10 menang dan 4 seri dalam 14 perlawanan setakat ini. Sebelum ini, Juventus juga tidak  kalah, namun semalam mereka tewas kepada Fiorentina dengan jaringan 3-0 menyebabkan rekod tanpa kalah terus dipegang oleg AC Milan.



Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama