-->

Kylian Mbappe Pecahkan Rekod Lionel Messi di Champion League.

Kylian Mbappe Pecahkan Rekod Lionel Messi di Champion League. Perlawanan PSG semalam telah mencatakan satu sejarah baru dalam bola sepak dunia. Bintang muda Paris Saint-Germain (PSG), Kylian Mbappe berjaya memecah rekod sedia ada dia kini menjadi pemain termuda menjaringkan 20 gol dalam Champion League.

Kylian Mbappe Pecahkan Rekod Lionel Messi di Champion League.



Sejak dua tahun kebelakangan ini, Kylian Mbappe sering di sebut-sebut sepagai pengganti Cristiano Ronaldo dan Lionel Messi. Ini di buktikan dengan pelbagai rekod dipecahkan oleh pemain muda tersebut. 

Dalam dua tahun terakhir, Kylian Mbappe mulai dipandang sebagai pemain terbaik di dunia. Ia digadang-gadang bakal menjadi penerus Cristiano Ronaldo dan Lionel Messi yang dalam satu dekade lebih mendominasi sebagai yang terbaik.

Dalam perlawanan awal pagi tadi, Kylian Mbappe telah menjaringkan dua gol seterusnya dinobatkan sebagai pemain paling muda mencetak 20 gol . Usia Mbappe kini adalah 21 tahun 355 hari.

Linonel Messi di kedudukan kedua dengan usia 22 tahun 266 hari. Kemudian Raul Gonzalez dengan 22 tahun 297 hari dan diikuti dengan Alessandro del piero pada usia 23 tahun 157 hari. Karim Benzema pada usia 23 tahun 282 hari.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama