-->

EPL: Liverpool Belasah Wolverhamptom!

Liverpool Belasah Wolverhamptom!.Liverpool mengalahkan Wolverhampton dengan jaringan 4-0 pada perlawanan liga perdana inggeris awal pagi tadi waktu malaysia. 4 Gol Liverpool dijaringkan oleh Salah, Wijnaldum, Matip dan Jaringan Sendiri oleh Semedo.

EPL: Liverpool Belasah Wolverhamptom!



Ulasan Separuh masa pertama.

Pada awal babak permainan Wolves mencuba menembusi pertahanan Liverpool dan kelihatan liverpool bergelut pada aksi awal tersebut namun percubaan demi percubaan yang dilakukan ternyata sia-sia.

Liverpool akhirnya menyerap tempo permainan Wolves dan kemudian menguasai permainan. Pada minit ke 11 Robertson berjaya menembusi pertahanan Wolves dan melakukan umpanan kepada Mane namun, Penyerang itu gagal menyudahkan hantaran tersebut.

Pada Minit ke 18, Wolves kembali mengancam Liverpool. Tendangan dari ujung kotak penalti hampir menembusi gawang gol liverpool yang di jaga pemain muda, Kelleher.

Kemudian, pada minit ke 24, gol pertama liverpool muncul hasil umapanan lambung Henderson. Pada awalnya, Coady boleh merampas bola tersebut. Tetapi Salah dengan mudah mendapat bola terseut dan kemudian menjaringkan gol dalam kotak penalti. 1-0.

Liverpool akhirnya bisa mencetak gol pada menit ke-24. Umpan lambung Henderson awalnya bisa dicegat oleh Coady. Namun bolanya kemudian dicolong Salah dengan mudah. Tanpa kesulitan ia bisa menaklukkan Patricio di dalam kotak penalti. 1-0.

Pada minit ke 43, pergelutan di depan gawang liverpool ketika freekick Moutinho sehingga pengadil terpaksa membuat semakan dengan VAR, tapi tiada pelanggaran ataupun fouls terjadi. Perlawanan

Pada menit ke-43, terjadi kemelut di gawang Liverpool, hasil freekick Moutinho. Coady kemudian terlihat terjatuh di kotak penali. Ada dugaan ia terkena sepakan Mane yang berusaha menghalau bola keluar dari kotak penalti. Sempat terjadi pengecekan via VAR. Pada akhirnya wasit melihat tak ada pelanggaran yang terjadi.


EPL: Liverpool Belasah Wolverhamptom!


Ulasan Separuh masa kedua.


Seawal minit ke 47, Liverpool mendapat peluang menambah gol. Henderson membuat umpanan kepada Mane dan tendangan Mane kuat sehingga tepat ke arah penjaga gol Wolves. 

Pada minit ke 58, Henderson memulakan serangan balas dengan membuat umpanan kepada Wijnaldum dan dia membawa bola sehingga situasi satu lawan satu dengan pemain wolves dan Wijnaldum kemudian melakukan tendangan dari luar kotak penalti ke bahagian kiri gol wolves dan akhirnya menjaringkan gol. 2-0!

Minit ke 67 dan minit ke 78, Liverpool memperoleh gol dari Matip dan gol sendiri dari Semedo hasil gerakan dari Trent AA dan tendangan dari Mane sehingga terkenal Semedo yang menyebabkan gol sendiri. 4-0!


Senarai Pemain dan susunan formasi kedua-dua pasukan.

Liverpool (4-3-3): Caoimhin Kelleher; Neco Williams, Joel Matip, Fabinho, Andrew Robertson; Curtis Jones, Jordan Henderson, Georginio Wijnaldum; Mohamed Salah, Roberto Firmino, Sadio Mane.


Wolverhampton (4-3-3): Rui Patricio; Nelson Semedo, Conor Coady, Willy Boly, Marcal; Joao Moutinho, Ruben Neves, Leander Dendoncker; Adama Traore, Daniel Podence, Pedro Neto.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama