-->

Arsenal Kalah Lagi, Kali Ini Xhaka Dibuang Padang!

 Arsenal Kalah Lagi, Kali Ini Xhaka Dibuang Padang! The Gunners kini hanya lima mata dari zon degradasi Liga Perdana setelah tewas 1-0 kepada Burnley di Stadium Emirates.

Projek Mikel Arteta di Arsenal sedang dalam kemusnahan. Semua pekerjaan baik yang telah dilakukan pada separuh kedua musim lalu telah runtuh dalam beberapa minggu terakhir ketika The Gunners merosot ke permulaan liga terburuk mereka dalam 39 tahun.


Arsenal Kalah Lagi, Kali Ini Xhaka Dibuang Padang!


Kemusnahan Arsenal dalam perlawanan semalam dimulakan dengan Granit Xhaka yang tidak dapat menjelaskan dirinya dikeluarkan kerana merebut leher Ashley Westwood dan berakhir dengan kapten Pierre-Emerick Aubameyang melepasi Bernd Leno untuk memberikan kemenangan 1-0 kepada Burnley di utara London.

Hasil akhirnya adalah kekalahan keempat berturut-turut di liga untuk Arsenal, sesuatu yang belum pernah terjadi sejak 1959.

Pasukan Arteta kini duduk di tangga ke-15 dan hanya lima mata di atas zon penyingkiran. Arsenal kini telah kehilangan tujuh dari 10 perlawanan terakhir mereka di liga dan gagal menjaringkan gol dalam enam daripadanya. Unai Emery dipecat kurang.


Sekurang-kurangnya ada sebab untuk optimisme jika pasukan Arteta bermain dengan baik, tetapi itu tidak berlaku. Arsenal telah mengerikan selama berbulan-bulan dan Arteta nampaknya tidak dapat mencari jalan penyelesaian.


Dia tidak dibantu oleh Xhaka yang bermain buruk melawan Burnley, yang secara tidak sengaja membuat dirinya diusir kerana merebut leher Westwood pada saat pasukan tuan rumah dominan dan kelihatannya akan memecahkan kebuntuan.

Apa masalah Arsenal sekarang agaknya? adakah kerana mereka sudah tidak berminat dnegan Arteta? atau ada masalah dalaman yang lain?


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama