-->

5 Fakta Penting Kebangkitan Manchester United Lawan West Ham (5.12.2020)

5 Fakta Penting Kebangkitan Manchester United Lawan West Ham. Awal pagi tadi waktu Malaysia telah berlangsungnya perlawanan Liga Perdana Inggeris yang melibatkan pasukan Manchester United dan juga West Ham. Keputusan akhir perlawanan memihak kepada Manchester United menang 3-1 dalam perlawanan tersebut. Ini merupakan 5 Fakta Penting Kebangkitan Manchester United Lawan West Ham (5.12.2020)


5 Fakta Penting Kebangkitan Manchester United Lawan West Ham (5.12.2020)


5 Fakta Penting Kebangkitan Manchester United Lawan West Ham (5.12.2020)


1. Hanya ada satu pemain yang boleh menciptakan peluang lebih banyak dalam keseluruhan perlawanan Liga Inggris musim ini. Dia adalah Bruno Fernandes di perlawanan Manchester United dan West Ham. Dia membuat lapan peluang meski hanya bermain selama 45 minit.

2. Dengan catatan membuat lapan peluang meski hanya bermain 45 minit ketika Manchester United mengalahkan West Ham, Bruno Fernandes jadi pemain pertama yang berjaya melakukannya sejak Jason Koumas pada Februari 2008.

3. Sejak menjalani debut pada Februari, Bruno Fernanders terlibat pada 36 gol dari keseluruhan 38 penampilannya bersama Manchester United (22 gol dan 14 assists). Jumlah 36 gol bermaksud lima kali lebih banyak jika dibandingkan dengan pemain Liga Perdana Inggris lainnya dalam tempoh sama.

4. Dengan meraih kemenangan atas West Ham, Manchester United jadi pasukan dengan jumlah mata terbanyak yang dengan mendapat tiga mata walaupun mereka berada di kedudukan kurang baik pada era Liga Perdana Inggeris. Tercatat Manchester United memiliki 385 mata kemenangan.

5. Sejak awal musim lalu sampai sekarang, Mason Greenwood telah mencrtak 20 gol di semua kompetisi. Jumlah itu terbanyak untuk pemain seusianya di Liga Inggris.

Sumber: Opta 


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama