-->

5 Fakta Menarik Dari Perlawanan Manchester United vs Leeds United Semalam.

5 Fakta Menarik Dari Perlawanan Manchester United vs Leeds United Semalam. Pasukan Manchester United semalam menunjukkan taringnya apabila mereka berjaya mengalahkan Leeds United dengan jaring 6-2. Ini 5 Fakta Menarik Dari Perlawanan Manchester United vs Leeds United Semalam. 

Penjaring gol dalam perlawanan tersebut adalah Scott McTominay(2) , Bruno Fernandes (2), Victor Lindelof dan juga Daniel James. Pasukan Leeds pula dijaringkan oleh Liam Cooper dan Staurt Dallas.

5 Fakta Menarik Dari Perlawanan Manchester United vs Leeds United Semalam.


Menurut BBC, 5 fakta menarik dari perlawanan tersebut adalah

-Scott McTominay menjadi pemain pertama yang mencetak dua gol dalam tiga minit pertama pertandingan Liga Perdana Inggris.

-Manchester United mencetak enam gol dalam satu pertandingan Liga Perdana Inggris untuk pertama kalinya sejak kemenangan dengan skor 8-2 atas Arsenal pada Ogos 2011.

-Ini adalah pertama kalinya pasukan Marcelo Bielsa dibolos enam gol dalam sebuah pertandingan kompetitif sejak mereka kalah 0-6 kepada San Lorenzo di Piala Libertadores pada Februari 1992.

-Untuk kali pertama, Leeds bolos empat gol pada babak pertama sepanjang penyertaan mereka dalam Liga Perdana Inggeris sejak dahulu.

-Sejak debutnya di bulan Februari, Bruno Fernandes membuat gol dan assist dalam tujuh pertandingan Liga Perdana Inggris yang berbeza. Hanya Matt Le Tissier pada 1994 (8) dan Mo Salah pada 2018 (9) yang memiliki jumlah lebih banyak dalam satu musim.


Adakah United akan meneruskan kecemerlangan mereka dalam perlawanan seterusnya? Sama-sama kita nantikan. 

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama