-->

KELAB LIGA BRAZIL TAWAR PEMAIN MEREKA KEPADA CHAPECOENSE !

KELAB LIGA BRAZIL TAWAR PEMAIN MEREKA KEPADA CHAPECOENSE ! || Semalam berlakunya tragedi yang tidak di ingin yang melibatkan pasukan Chapecoense yang mana  pesawat mereka telah terhempas dan kesemua pemain dan jurulatih pasukan tersebut maut dalam nahas terbabit . Susulan daripada kejadian tersebut. Beberapa kelab dunia menawarkan bantuan sama ada dari segi kewangan untuk pasukan terbabit . menurut laporan beberapa kelab utama liga brazil bersedia untuk meminjamkan pemain-pemain mereka kepada Chapecoense dalam tempoh 3 tahun.


KELAB LIGA BRAZIL TAWAR PEMAIN MEREKA KEPADA CHAPECOENSE !


Antara kelab yang menyuarakan untuk meminjamkan pemain mereka adalah Santos ,Palmeiras Corinthians dan lain-lain. Ini membuktikan bahawa sukan bola sepak adalah sukan perpaduan yang menjadi tunjang dalam masyarakat dunia. Wakil negara kita iaitu JDT telah mengeluarkan kenyataan akan membantu Chapecoense dari sudut kewangan kepada pasukan tersebut. satu tindakan yang bijak buat TMJ dan JDT .

Sukan bola sepak bukan semata-mata permainan sahaja, tetapi ia juga melibatkan perasaan dan semangat. Semoga bantuan yang di hulurkan dapat meringkan pasukan yang cukup berpotensi dalam liga Brazil yang dilanda malapetaka tersebut.

Sekian.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama