-->

BULAN PUASA DAN BOLA !

BULAN RAMADHAN DAN BOLA EURO I Alhamdulillah , bulan ramadhan kali ini jatuh pada bulan yang sama berlangsungnnya perlawanan Euro 2016 France . Sememangnya peluang ini pasti di tunggu-tunggu oleh setiap peminat bola sepak . Disamping tidak payah untuk bersusah meletakkan jam loceng sebaliknya menggunakan waktu sahur untuk menonton bola .

Tetapi janganlah kita terlalu ghairah dengan bola sehinggakan kita mengabaikan bulan ibadah yang mulia ini . Utamakan ibadah terlebih dahulu sebelum apa-apa pekerjaan yang kita nak buat. mungkin susah pada awalnya, tetapi bila sudah lama, insyaallah akan menjadi senang .

BULAN PUASA DAN BOLA !

Musim bola dan Bulan ramadhan juga menjadikan peminat bola sepak seorang yang rajin beribadah . Di samping itu ada juga perangai peminat bola sepak yang melakukan aktiviti tertentu di bulan ramadhan atas nama mereka peminat bola sepak .

Ada yang main game sebelum berbuka dan bersahur . Ada yang buat baju raya mengikut konsep jersi pasukan bola sepak ? betul ke ni ? korang baca di sini .

Seperti yang aku ungkapkan di awal tadi, sebolehnya kita jangan terlalu fanatik dengan bola sehinggakan kita mengabaikan ibadah. betapa ruginya kita kalau ramadhan berlalu pergi begitu sahaja. nak tengok bola boleh, ibadah jangan lupa.

sekian .


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama