-->

APA ITU SUKAN ?


Apa itu sukan I Selalunya bila sebut perkataan sukan, pastinya kita terbayang mengenai Bola Sepak, Nicol David, Safiq Rahim dan pelbagai persepsi dan fikiran kita terhadap sukan akan keluar.. Tidak lupa juga buat Pengulas sukan yang terkenal Allahyarham Hasbullah Awang yang tidak akan di lupakan oleh peminat sukan.

APA ITU SUKAN ?

Sukan Secara Definisinya adalah bermaksud Aktiviti fizikal yang di lakukan untuk pelbagai tujuan contohnya pertandingan dan sebagainya. Jenis-jenis sukan pula banyak, Squash, Bola Sepak , Badminton, Bowling dan banyak lagi sukan termasuklah olahraga.

Sukan sekarang ini juga sudah meningkat naik. Ramai yang mampu membuat duit dengan sukan, bermulalah dari penaja kepada peserta dan atlit itu sendiri yang penting adalah usaha yang dilakukan. Bukan semata-mata mahu duit, tetapi pencapaian sukan amatlah di utamakan.

Sukan juga antara cara untuk menyihatkan badan kita. Apabila Badan Sihat, otak cergas.Bila badan sihat,kita mampu berkerja dengan semangat dan kompetitf .Dengan bersukan juga , kita dapat mengelakkan diri kita terjebak dengan obesiti. Korang tahu kan, Malaysia antara negara yang mencetatkan penduduk yang mempunyai rakyat yang terbanyak yang ada penyakit obesiti.

Jadi , korang rasa nak tak bersukan ? Banyak kelebihan sukan untuk korang dan kita semua.

sekian.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama