Final Carabao Cup: Tandukan Van Dijk buat Chelsea Kempunan Piala Lagi

Final Carabao Cup: Tandukan Virgil van Dijk jauh ke masa tambahan memberikan Liverpool yang kurang kekuatan kemenangan yang luar biasa dalam Piala Carabao ke atas Chelsea di Wembley.


Van Dijk telah melihat tandukan yang dipertikaikan diketepikan kerana ofsaid pada sejam tetapi tidak ada penangguhan untuk Chelsea apabila dia menoleh satu lagi dari sudut Kostas Tsimikas pada minit ke-118.


Kemenangan ke-10 Liverpool dalam pertandingan itu dicapai tanpa banyak nama bintang yang cedera, termasuk trio penyerang Mohamed Salah, Darwin Nunez dan Diogo Jota, juga kehilangan Ryan Gravenberch apabila dia dikeluarkan dengan pengusung selepas cabaran separuh pertama Moises Caicedo.


Final Carabao Cup



Ini bermakna skuad kendalian Jurgen Klopp telah mencapai bahagian pertama daripada potensi perolehan empat trofi dalam musim perpisahan pengurus, tetapi ia merupakan tamparan pahit kepada Chelsea dan pengurus Mauricio Pochettino.


Mereka kini telah tewas enam perlawanan akhir Wembley berturut-turut, termasuk tiga menentang Liverpool, dan mensia-siakan banyak peluang di sini.


Liverpool terhutang budi kepada penjaga gol Caoimhin Kelleher yang mempamerkan satu lagi prestasi cemerlang di Wembley selepas menjadi wira apabila Chelsea ditewaskan menerusi sepakan penalti pada perlawanan akhir Piala EFL 2022.


Pada separuh masa pertama yang ketat, dia menyekat dengan cemerlang daripada Cole Palmer manakala pemain Liverpool, Cody Gakpo melihat tandukan melantun ke belakang dari tiang. Raheem Sterling dari Chelsea juga menyaksikan usaha jarak dekat diketepikan kerana ofsaid menentang Nicolas Jackson.


Memandangkan peluang datang tebal dan pantas selepas rehat, Van Dijk menyangka dia telah menanduk Liverpool di depan pada sejam itu hanya untuk gol itu dipertikaikan diketepikan kerana ofsaid menentang Wataru Endo berikutan campur tangan Pembantu Pengadil Video (VAR) yang panjang ketika Jepun pemain tengah menghalang pertahanan Chelsea, Levi Colwill.


Conor Gallagher juga dinafikan oleh tiang kayu, kemudian sekali lagi oleh Kelleher yang mencabar kerana dia kelihatan bersedia untuk membuat penembusan, penjaga gol Liverpool melesat keluar dari garisannya untuk menyelamatkan manakala Chelsea entah bagaimana gagal menjaringkan gol dalam pergelutan mulut gawang yang terdesak pada saat-saat penutupan normal. masa.


Rakan sejawatan Kelleher dari Chelsea, Djordje Petrovic dipanggil beraksi pada masa tambahan, menyempurnakan tandukan daripada pemain gantian remaja Liverpool, Jayden Danns manakala Harvey Elliott merembat masuk ke jaringan sisi dari posisi yang baik, juga menyaksikan tandukan secara ajaib ditepis oleh penjaga gol.


Dan kemudian datang perubahan terakhir untuk memberikan Liverpool satu lagi kemenangan Wembley ke atas Chelsea dan meninggalkan Pochettino yang masih mencari trofi pertamanya di England.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama