FIFA Harap Malaysia ke Piala Dunia 2026

Permulaan pantas Comoros, Ecuador, Malaysia, Rwanda dan Venezuela pada kempen kelayakan Piala Dunia FIFA membuatkan laman rasmi FIFA menulis mengenai mereka. MALAYSIA salah satu pasukan yang diharapkan dapat layak ke Piala Dunia 2026 selepas permulaan baik dalam sesi kelayakan piala dunia baru-baru ini.

Aku share mengenai komen FIFA terhadap Malaysia. 


FIFA Harap Malaysia ke Piala Dunia 2026



Malaysia

Silsilah Piala Dunia

Asia Tenggara menyasarkan untuk layak buat kali pertama.


Tinjauan 2026

Sementara bahagian pusingan kedua AFC yang lain semuanya diterajui oleh pasukan yang berada di ranking tertinggi seperti biasa. Antaranya adalah Jepun, Republik Korea dan Arab Saudi, Malaysia menonjol sebagai penentu rentak yang tidak dijangka dalam Kumpulan D. 


Mereka membanggakan satu-satunya rekod yang tidak kalah dari kumpulan tersebut, sebenarnya, selepas sukar. -melawan kemenangan ke atas Republik Kyrgyz (4-3) dan Chinese Taipei (1-0) pada bulan November.


Oman, yang berada di kedudukan ke-74 – 56 tempat di atas rakyat Malaysia – dan perlu berdepan dua kali pada bulan Mac, kekal sebagai pilihan untuk mengungguli kumpulan. Pasukan Kim Pangon, bagaimanapun, telah memperoleh hak untuk bermimpi.


petikan

“Jika kita boleh mara ke pusingan ketiga kelayakan Piala Dunia, itu akan membawa banyak kegembiraan kepada rakyat Malaysia. Saya mahu membuat kemajuan besar dari segi pembangunan bola sepak.”

Kim Pangon, jurulatih Malaysia


Stat

5 - Malaysia kini telah memenangi lima daripada tujuh perlawanan kelayakan Piala Dunia terakhir mereka.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama