Terengganu FC Bangkit Ikat Stallion Laguna FC

 Sekali lagi skuad wakil negara mengalami bolos awal dalam separuh masa pertama dalam saingan perlawanan ketiga peringkat kumpulan AFC Cup 2023. Sebelum ini pasukan JDT bolos awal dengan 3 gol. begitu juga dengan pasukan sabah yang bolos awal sehingga merencatkan perancangan pasukan.


Kali ini Terengganu pula bolos seawal minit ke 5 apabila kesilapan penjaga golnya memberikan gol pertama buat pasukan lawan. Namun nasib baik Terengganu berjaya mencuri satu mata dan mujur gol yang dicari tiba juga walaupun pada minit akhir perlawanan.


Terengganu FC Bangkit Ikat Stallion Laguna FC



Gol pertama dijaringkan pada minit ke 6 selepas pemain stallion dijatuhkan. Free kick yang diambil pemain stallion gagal di sambut oleh Shuhaimi husin yang kita lihat bola terlepas dari genggamannya lalu menghasilkan gol.


Pada minit ke 40, gol kedua stallion terhasil selepas shuhaimi menampan bola terus kepada pemain stllion dan peamin itu terus menjaringkan gol.


sebelum rehat babak pertama, Sony norde berjaya menjaringkan gol untuk mendekatkan jarak pada 47 selepas kekalutan berlaku ddi dalam kawasan kotak penalit stallion fc.


Gol penyamaan terengganu muncul pada minit terkahir perlawanan menerusi adisak kraison yang mendapat hantaran cantik dari sony norde menjadikan keputusan akhir Terengganu 2-2 Stallion FC.

Terenggannu tidak boleh rehat lama apabila diorang akan turun menentang pasukan Pahang pada 29 oktober nanti dan diikuti perlawanan kedua semi final piala malaysia menentang kl city pada 3 November 2023.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama