7 Fakta Menarik Bali United vs Terengganu

7 Fakta Menarik Bali United vs Terengganu. Menjelang pertemuan bali united dengan terengganu fc malam ini, kami suka menghangatkan lagi perlawanan iini dengan fakta menarik kedua-dua pasukan. Perlawanan kali ini juga merupakan perlawanan peringkat Asia untuk AFC Cup 2023. Sudah 11 tahun terengganu tidak masuk ke kejohanan ini dan malam nanti akan mencipta sejarah kemunculan kembali mereka.


Bali United vs Terengganu



7 Fakta Menarik Bali United vs Terengganu

Berikut kami kongsikan faka untuk perlawanan bali united vs terengganu nanti.


1. Bali united mempunyai 33 orang pemain keseluruhannya dan purata umur pemain tersebut ada sekitar 27 tahun. manakala pasukan terengganu pula memiliki jumlah pemain seramai 34 orang.


2. Home pasukan Bali United adalah Stadium Kapten Wayan Dipta yang mampu memuatkan sekitar 15 ribu orang penonton. Manakala Home pasukan Terengganu pula adalah Stadium Sultan Mizan.


3. Warna rasmi pasukan adalah merah putih dan hitam. Untuk pasukan terengganu, warna rasmi pasukan adalah hiam putih.


4. Nilai pasaran pemain bali united adalah sekitar 4.91 Juta Euro. manakala TFC pula adalah sebanyak 4.39 juta euro.


5. Jurulatih pasukan bali united adalah Stefano Cugurra yang berusia 49 tahun dari Brazil. Dia di lantik sejak 14 januari 2019. Jurulatih terengganu pula adalah Tomislav Steinbruckner yang berusia 57 tahun dari Croatia. Dia dilantik sejak 1 Disember 2022.


6. Kedudukan Bali united dalam liga setakat ini adalah berada di kedudukan ke 7 liga dengan 21 mata. Kedudukan terengganu setakat ini dalam liga adalah di tangga ke 6 dengan 35 mata dari 22 perlawanan.


7. Pemain paling bernilai unttuk pasukan Bali united adalah Jefferson dari brazil dengan nilai terkini adalah 350k Euro. Manakala untuk pasukan terengganu pula, Nurillo Tukhtasinov dari ezbekisan menjadi pemain paliing bernilai mereka dengan nilai 800k Euro.


Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama