Manchester United Menang kalahkan Burnley

Manchester United Menang kalahkan Burnley. Bruno Fernandes menjaringkan gol pertamanya di tempat lawan dalam liga sejak Januari

Tendangan voli menakjubkan Bruno Fernandes memberikan Manchester United kemenangan yang amat diperlukan apabila mereka mengenepikan Burnley tanpa kemenangan dalam Liga Perdana.


United terdesak mencari inspirasi berikutan tiga kekalahan berturut-turut dan menerimanya pada minit 45 hasil ihsan kapten Fernandes, yang dengan cemerlang menjaringkan gol voli buat kali pertama daripada hantaran loteng Jonny Evans.


Manchester United Menang kalahkan Burnley



Pukulan hebat itu layak memenangi mana-mana perlawanan dan memberikan United kemenangan ketiga mereka daripada enam perlawanan liga musim ini, menjadikan pasukan Vincent Kompany tercorot dengan hanya satu mata setakat ini.


Burnley bermain bola sepak yang menarik dalam beberapa tempoh dan Zeki Amdouni memberi ketakutan kepada pelawat dengan tandukan percuma yang ditolak oleh Andre Onana dengan penuh.


Pemain depan Burnley itu mempunyai peluang yang lebih baik apabila dia dibolosi oleh Aaron Ramsey, tetapi rembatan rendah meriam dari kaki tiang.


Evans menyangka dia telah memberi United pendahuluan apabila dia menanduk masuk sepakan sudut, tetapi usaha itu ditolak oleh pembantu pengadil video (VAR) untuk menghalang Rasmus Hojlund ke atas penjaga gol James Trafford.


Burnley memburu gol penyamaan pada babak kedua dan Sander Berge menanduk tipis ketika United bertahan untuk kemenangan.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama