Harry Maguire: Pemain pertahanan England berkata dia boleh 'menghadapi' Scotland 'gurauan'

 Harry Maguire dari England berkata reaksi penyokong Scotland pada perlawanan persahabatan Selasa di Hampden Park hanyalah "sedikit gurauan" dan dia "boleh menanganinya".


Peminat Scotland mengejek pertahanan Manchester United itu, dengan ironisnya memuji hantaran-hantarannya, dengan Maguire menjaringkan gol sendiri dalam kemenangan 3-1 England.


“Ia agak menghilangkan tekanan daripada rakan sepasukan saya dan meletakkan semuanya pada diri saya sendiri,” kata Maguire.


Harry Maguire




"Ia membuatkan mereka bermain lebih baik, pastinya."


Bos England Gareth Southgate mengecam "layanan tidak masuk akal" Maguire selepas perlawanan, berkata kritikan yang dihadapi pemain pertahanan itu adalah "gurauan".


Maguire merupakan bahagian penting pasukan England yang mara ke separuh akhir Piala Dunia 2018 dan final Euro 2020 - dan menjadi kapten United selepas perpindahan £80 juta dari Leicester.


Tetapi kemerosotan prestasi telah menyaksikan pemain berusia 30 tahun itu kehilangan tempat permulaannya di Old Trafford dan kapten Red Devils.


Dia kekal sebagai pemain tetap untuk England - dan hanya pemain gantian separuh masa di Hampden Park kerana Southgate menggilirkan pasukannya untuk perlawanan persahabatan.


Maguire telah menerima banyak kritikan dalam akhbar dan media sosial, menyebabkan dia diejek oleh peminatnya sendiri untuk kedua-dua England - pada 2022 perlawanan persahabatan menentang Ivory Coast dan Jerman - dan United - dalam perlawanan persahabatan pramusim di luar negara musim panas lalu dan sekali lagi ini tahun.


Southgate berkata dia tidak mempunyai aduan dengan penyokong Scotland, kerana pasukan pembangkang, mengejek Maguire tetapi menambah ia adalah "akibat layanan tidak masuk akal terhadapnya untuk jangka masa yang panjang".


Mengenai perlawanan Glasgow, Maguire berkata: "Ia adalah sedikit gurauan dan ia adalah persekitaran yang bermusuhan, datang ke Scotland.


“Kami tahu datang ke sini, apabila anda mendengar lagu kebangsaan dan cara mereka tidak menghormatinya, kami tahu ia akan bermusuhan dan pada separuh masa kedua saya mendapat sebahagian besar daripadanya.


"Saya gembira untuk melakukannya, jangan risau tentang itu."


Empat daripada lima perlawanan terakhir Maguire adalah untuk England. Satu-satunya penampilan United musim ini adalah sebagai pemain gantian dalam kekalahan mereka di Arsenal. Dia hanya bermain 491 minit Liga Perdana pada 2023.


Tetapi Maguire, yang hampir menyertai West Ham musim panas ini, berharap dia akan mendapat lebih banyak bola sepak bersama United bermula dalam Liga Juara-Juara dan Piala Carabao bulan ini.


“Saya tahu apabila saya belum memulakan perlawanan dalam empat perlawanan pertama musim ini, cerita itu datang kepada saya,” kata Maguire.


“Saya menamatkan musim lalu dengan dua persembahan yang sangat kuat untuk England dan saya telah bermain dalam semua lima perlawanan untuk membantu meletakkan kami di tempat yang layak, jadi saya perlu terus beraksi apabila saya terpilih.


“Di kelab bola sepak, saya mahu bermain permainan, saya mahu bermain bola sepak.


"Empat minggu pertama adalah sukar kerana ia adalah satu perlawanan seminggu dan pengurus tidak memilih saya, tetapi kami mempunyai banyak perlawanan yang akan datang sekarang dan saya pasti saya akan bermain banyak perlawanan."



Rakan sepasukan Maguire di England, penjaga gol Arsenal, Aaron Ramsdale, mempertahankan bekas pertahanan Hull City itu.


“Harry Maguire mendapat kritikan sejak 18 bulan lalu, dua tahun,” katanya. "Ia tidak menjejaskannya.


“Persembahannya untuk England hampir cemerlang, itulah sebabnya dia terus dipilih dan dimainkan.


"Dia mempunyai 45 minit dalam permainan di mana saya fikir dia bermain dengan baik, mengekalkan bola untuk kami dan satu gol sendiri yang malang, jika anda mahu memanggilnya begitu, dan orang ramai akan mula bercakap tentang dia dan saya tidak fikir ia adalah. diperlukan.


“Orang ramai akan mengatakan dia datang dan menjaringkan gol sendiri, tetapi jika dia mempunyai sebarang keraguan dalam fikirannya, saya mahu pertahanan saya cuba membersihkannya.


“Ia adalah pukulan lintang, dia cuba menanganinya dan lapan daripada 10 ia ketinggalan untuk tendangan sudut atau dia melepasinya.


"Setiap kali dia menyentuh bola, orang ramai bangun dan membuat bising dan dia menanganinya dengan sangat baik, melakukan hantaran yang menarik."


Kapten Brighton, Lewis Dunk, yang bergandingan dengan Maguire di bahagian belakang di Scotland, berkata: "Apa yang dia dapat adalah tidak adil tetapi penghargaan kepadanya, dia berdiri dengan dada tinggi dan mengambilnya di dagu dan memberikan persembahan di luar sana, penghargaan kepadanya.


"Ia sangat keras. Begitulah malangnya bola sepak dan kadangkala peminat, media mengambil cerita dan mereka mengikutinya.


"Yang ini telah membina secara besar-besaran dan ia adalah perkara yang berterusan yang sedang berlaku, tetapi saya fikir dia boleh memegang kepala tinggi dan mengambil kredit besar-besaran daripada cara dia mengendalikannya."

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama