Arsenal kalahkan Manchester United Last Minit gol.. kalau tidak seri jerr..

Gabriel Jesus memastikan kemenangan Arsenal selamat dengan hampir sepakan terakhir. Arsenal menjaringkan dua gol pada masa kecederaan untuk memastikan kemenangan dramatik ke atas Manchester United di Stadium Emirates.


Dalam perlawanan akhir yang huru-hara kepada permainan yang agak buruk, United mula-mula menyangka mereka telah merampas tiga mata hanya untuk menyaksikan penyudah Alejandro Garnacho pada minit ke-88 diasingkan kerana ofsaid oleh pembantu pengadil video dengan kedudukan 1-1.



Arsenal kalahkan Manchester United Last Minit gol




Drama itu kemudian beralih ke hujung yang lain dalam masa lapan minit tambahan apabila sepakan melencong Declan Rice memberikan Arsenal pendahuluan sebelum pemain gantian Gabriel Jesus berlumba-lumba untuk menamatkan kemenangan ketika stadium meledak dalam kegembiraan.


United telah mendahului pada minit ke-27 apabila hantaran cemerlang Christian Eriksen dimainkan oleh Marcus Rashford, yang memotong ke dalam untuk menghantar rembatan kaki kanan tanpa kesilapan menewaskan penjaga gol Arsenal, Aaron Ramsdale.


The Gunners, yang sudah menolak peluang keemasan apabila Kai Havertz yang bergelut tersilap menjaringkan gol di bawah rahmatnya, menyamakan kedudukan hampir serta-merta apabila kapten Martin Odegaard diberi terlalu banyak ruang dan menghantar penyudah yang tegas ke sudut bawah.


Dalam pertemuan yang jarang mencecah ketinggian walaupun melakukan banyak usaha, Arsenal - yang menyaksikan sepakan penalti dibatalkan oleh VAR selepas pengadil Anthony Taylor pada asalnya memutuskan Havertz telah dikasari - terlepas peluang lewat apabila Bukayo Saka merembat tepat ke arah Andre Onana .


United menyaksikan perayaan dipendekkan ketika berbaki dua minit apabila pemain gantian Garnacho berlumba-lumba untuk menjaringkan gol, tetapi VAR memutuskan dia hanya ofsaid - membuka pintu kepada Arsenal untuk menghasilkan dua pukulan dahsyat.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama