Sadio Mane meninggalkan Bayern Munich untuk menyertai Cristiano Ronaldo di Al-Nassr

 Bekas penyerang Liverpool, Sadio Mane telah meninggalkan Bayern Munich untuk menyertai Cristiano Ronaldo di kelab Arab Saudi Al-Nassr.


Pemain berusia 31 tahun itu menjaringkan 12 gol dalam 38 perlawanan untuk Bayern pada musim yang mengecewakan walaupun pada mulanya mengagumkan.


Pemain Senegal itu juga terlibat dalam pertengkaran fizikal dengan Leroy Sane di bilik persalinan Manchester City selepas tewas dalam perlawanan Liga Juara-Juara.


Sadio Mane meninggalkan Bayern Munich untuk menyertai Cristiano Ronaldo di Al-Nassr



Laporan mencadangkan juara Jerman itu telah memperoleh semula sebahagian besar £35 juta yang mereka bayar kepada Liverpool untuk Mane setahun lalu.


Ketua Pegawai Eksekutif Bayern, Jan-Christian Dreesen berkata bekas pemain Southampton itu - yang telah menandatangani perjanjian empat tahun dengan Al-Nassr - tidak mempunyai "tahun yang mudah" sejak berpindah dari Anfield.


“Dia tidak mampu menyumbang sebanyak yang kita semua dan dia sendiri pernah berharap,” kata Dreesen.


Terdahulu pada hari Selasa pengurus Bayern Thomas Tuchel berkata dia dan Mane bersetuju "ia adalah penyelesaian terbaik untuk melepaskan ikatan".


“Kami berpelukan panjang dan erat dan kami berdua bersetuju kami tidak menyukai apa yang berlaku sekarang, tetapi kami fikir ia adalah yang terbaik dalam situasi ini,” kata jurulatih Bayern itu.


"Kadang-kadang perkara tidak menjadi seperti yang semua orang mahukan. Saya sentiasa mempunyai hubungan yang sangat baik dengannya dan ini akan kekal.


“Saya benar-benar faham dia berasa terluka dan saya juga tidak akan berasa gembira jika perkara seperti ini berlaku.


"Jelas sekali ia adalah sesuatu yang kami tidak bawa ke potensi penuh, yang merupakan tanggungjawab saya, tetapi dalam situasi tertentu ini ia adalah penyelesaian terbaik untuk melepaskan ikatan."


Al-Nassr menandatangani pemenang Ballon d'Or lima kali, Ronaldo pada Disember dan telah mengikutinya pada musim panas ini dengan menambah pemain tengah Croatia Marcelo Brozovic, pemain pertahanan Brazil Alex Telles dan pemain tengah Ivory Coast Seko Fofana.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama