Pengurus Man Utd Erik ten Hag berkata pemain tidak cukup berlari dalam kekalahan Spurs

 Pengurus Manchester United, Erik ten Hag menuduh pemainnya tidak cukup berlari dalam kekalahan mereka di Tottenham.


United tewas 2-0 pada hari Sabtu kepada pasukan Spurs yang dominan dan Ten Hag menyalahkan serangan dan pertahanan United.


Pemain Belanda itu menambah dia telah meninggalkan pemainnya dengan pasti mereka telah jatuh di bawah piawaian yang dituntutnya.


Pengurus Man Utd Erik ten Hag berkata pemain tidak cukup berlari dalam kekalahan Spurs





"Mereka tidak berlari, atau mereka berlari pada saat yang salah, terlalu lewat. Mereka tidak pulih - terutamanya bahagian depan," katanya.


Ten Hag mengelak soalan daripada media mengenai penyerang Greenwood

"Saya memberi mereka maklum balas bahawa ini tidak boleh diterima. Setiap individu perlu bertanggungjawab. Kami memerlukan pemain yang bertanggungjawab."


Pada permulaan musim lalu dia memanggil pemain pada hari cuti mereka untuk berlari sejauh 8.5 batu selepas kekalahan 5-0 pasukan itu di Brentford. Ten Hag memilih untuk tidak membatalkan hari cuti yang dirancang kali ini.


Menurut Ten Hag, prestasi United di Tottenham merosot selepas kira-kira 35 minit, yang secara kasarnya adalah titik apabila kapten Bruno Fernandes terlepas peluang tandukan gemilang.


Permulaan United yang tidak meyakinkan telah meninggalkan mereka dengan tiga mata daripada kempen Liga Perdana yang bermula dengan kemenangan bertuah di tempat sendiri menentang Wolves. Mereka menentang Nottingham Forest di Old Trafford pada hari Sabtu.


"Kami sangat baik, kemudian mereka terganggu dan tidak melakukan kerja mereka lagi," katanya.


"Saya tidak biasa dengan pasukan ini, kerana mereka selalu melakukannya. Itulah yang boleh diharapkan oleh peminat dan kami perlu menuntut.


"Kami perlu menghadapi [hakikat bahawa] dua perlawanan pertama tidak cukup bagus - tetapi kami masih menang satu."

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama