Insiden Pergaduhan Selepas perlawanan Penang vs Kedah

 Kemenangan pasukan kedah keatas penang malam tadi di cemari dengan aksi pergaduhan antara penyokong selepas perlawanan berlangsung di stadium bandaraya pulau pinang.


Dalam perlawanan semalam juga menyaksikan, pasukan kedah terlebih dahulu menjaringkan gol pembukaan menerusi Fazrul danel yang menampan bola mudah ke gawang gol penang selepas bola tampanan penjaga gol penang melantun ke kakinya.


Insiden Pergaduhan Selepas perlawanan Penang vs Kedah


Pada minit ke 32, Sooony saad menyamakan kdudukan selpas dia menolak masuk bola ke gawang gol selepas pemain kedah gagal mengeluarkan bola dengan baik.


Bersambung separuh masa kedua, Vitor hampir menjaringkan gol tetapi gol dia dibatalkan selepas pengadil nampak ada tolakan keatas pemain kedah.


Adib ra'op mendapat kad merah selepas beberapa kekasaran di lakukannya sepanjang perlawanan.


Bersambung babak kedua, Rafael Vitor hampir mencetak gol kedua tuan rumah menerusi tandukan namun pengadil, S Logeswaran membatalkan jaringan itu selepas dia dikesan melakukan tolakan ke atas pemain Kedah.


Gol terakhir kedah muncul hanya beberapa saat sebelum perlawanan ditamatkan menerusi Pemain tengah, Moses Atede Jona. keputusan akhir penang 1 -2 kedah.


Video penang vs Kedah gaduh




Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama