Berita perpindahan West Ham: Hammers bersetuju dengan perjanjian untuk Harry Maguire dan James Ward-Prowse

 West Ham United telah bersetuju dengan tawaran untuk Harry Maguire dari Manchester United dan James Ward-Prowse dari Southampton bernilai kira-kira £60m secara keseluruhan.


Setiap tawaran dianggap bernilai dalam lingkungan £30m.


Maguire, 30, bergelut untuk peluang pasukan utama di Old Trafford musim lalu dan telah dilucutkan jawatan kapten musim ini.


Dia difahamkan berminat untuk berpindah dengan syarat peribadi masih belum dipersetujui tetapi tidak dijangka menjadi masalah.


Hammers bersetuju dengan perjanjian untuk Harry Maguire dan James Ward-Prowse







Maguire menyertai United pada Ogos 2019 dengan rekod dunia £80 juta untuk pemain pertahanan.


West Ham telah cuba untuk menandatangani Ward-Prowse untuk sebahagian besar musim panas tetapi Southampton, yang diturunkan ke Kejuaraan musim lalu, telah menolak kemaraan mereka sehingga ke tahap ini.


Bagaimanapun, nampaknya tidak dapat dielakkan bahawa Southampton akan kehilangan kapten mereka dan kini nampaknya akan berlaku.



West Ham sedang berusaha untuk memperkuatkan skuad mereka selepas menjual pemain tengah England, Declan Rice kepada Arsenal dengan harga £105m dan penyerang Itali, Gianluca Scamacca kepada Atalanta dengan harga £21.5m.


Bos Hammers, David Moyes, hampir menandatangani Edson Alvarez dari Ajax sebagai pengganti Rice dan juga telah dikaitkan dengan perpindahan untuk Scott McTominay dari Manchester United.


Maguire membuat 30 penampilan untuk United musim lalu, tetapi hanya membuat lapan permulaan liga.


Dia berpotensi tergelincir kepada pertahanan tengah pilihan kelima di Old Trafford, dengan Lisandro Martinez, Rafael Varane, Victor Lindelof dan Luke Shaw di hadapannya.


Selepas melucutkan jawatan kaptennya, Erik ten Hag berkata Maguire adalah "pemain penting" dan boleh "melawan dirinya dalam pasukan".


Tetapi pertahanan itu diejek oleh penyokong United dan dijerit oleh penjaga gol baharu Andre Onana semasa perlawanan persahabatan pra-musim menentang Borussia Dortmund.


Walaupun bergelut di Manchester United, Maguire telah menjadi pemain tetap untuk England di bawah Gareth Southgate, memulakan semua lima perlawanan di Piala Dunia 2022.


Ward-Prowse memulakan perlawanan pembukaan Kejuaraan Southampton menentang Sheffield Wednesday pada hari Jumaat tetapi tidak bermain dalam kekalahan pusingan pertama Piala Carabao menentang Gillingham pada hari Selasa.


Pemergian Rice meninggalkan West Ham tanpa kapten yang jelas dan Moyes telah memilih untuk tidak menamakan pengganti setakat ini, tetapi Maguire dan Ward-Prowse menyediakan dua pilihan.


Pemain pertahanan tengah pilihan utama semasa, Nayef Aguerd dan Kurt Zouma kedua-duanya mengalami masalah kecederaan dalam beberapa bulan kebelakangan ini.


Juara Liga Perdana Inggeris, Manchester City berminat dengan pemain tengah Hammers, Lucas Paqueta dengan pendekatan awal dibuat tetapi belum ada tawaran.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama