Mauricio Pochettino: Chelsea mesti 'buat terbaik dari hari pertama'

 Pochettino telah dikaitkan dengan kembali ke Tottenham selepas mereka berpisah dengan Antonio Conte pada Mac, tetapi dia sebaliknya menyertai pesaing London mereka.


Setelah memulakan karier pengurusannya bersama Espanyol sebelum berkhidmat selama 16 bulan di Southampton, dia kemudiannya mengendalikan Spurs dari 2014 hingga 2019.


Dia menimbulkan kemarahan bekas penyokongnya apabila menyifatkan Chelsea sebagai "pasukan terhebat di England" sejak 10 hingga 15 tahun lalu semasa temu bual dalaman.


Chelsea mesti 'buat terbaik dari hari pertama'



Musim lalu, Manchester City meraih treble Liga Juara-Juara, Liga Perdana dan Piala FA dan Pochettino berkata pasukannya perlu "percaya" mereka boleh bersaing.


“Saya ingin mengucapkan tahniah kepada Pep [Guardiola] atas apa yang telah dicapainya bersama Manchester City,” katanya. “Sungguh mengagumkan untuk melihat kelab memperoleh begitu banyak kestabilan dengan alat daripada pengurus.


"Chelsea dalam tempoh 10, 12 atau 15 tahun lalu telah menikmati pencapaian yang sama. Kini, kami perlu percaya bahawa kami juga boleh mencipta perkara yang hebat dan percaya kami boleh bersaing dengan Manchester City.


"Sasaran saya adalah untuk menang, matlamat saya adalah untuk menang. Bermain dengan baik adalah gaya, falsafah dan budaya kami. Jika anda tidak menang dalam kelab seperti Chelsea, anda akan bergelut.


"Dengan pemain yang kami ada dan strategi untuk percaya. Ia mengenai kemenangan, menjadi kompetitif. Dan menterjemahkan tenaga ini kepada peminat kami. Untuk mewujudkan kebersamaan, ia adalah sukar, dalam Liga Perdana bersama-sama kami boleh hampir untuk menang lagi."

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama