-->

Sri Pahang Buat Comeback Kalahkan Negeri Sembilan

Kejutan demi kejutan dilakukan oleh pasukan Sri Pahang dalam liga super musim ini. Kini mereka mencipta satu lagi sejarah apabila berjaya membuat kebangkitan 'comeback' ketika menentang negeri sembilan semalam dengan jaringan 4-3.


Sri Pahang Buat Comeback Kalahkan Negeri Sembilan


Tekanan terus menimpa jurulatih Negeri Sembilan, K Devan yang perlu segera bangkit memperbaiki permainan anak buahnya. Fans Nsfc juga semakin tidak senang duduk melihat prestasi pasukan mereka.

Sri Pahang Buat Comeback Kalahkan Negeri Sembilan

Gol pertama perlawanan di jaringkan oleh Levy Clement dan Shahrel fikri di 15 minit pertama perlawanan. Clement menjaringkan gol pada minit ke 8 dan Eky pula pada minit ke 15. 

Sri Pahang kemudian mendapatkan sepakan penalti selepas pemainnya dijatuhkan di dalam kotak penalti NSFC. Stefano Brundo mengambil dan menjaringkan sepakan penalti tersebut.

Namun begitu, Casagrande berjaya menambah derita sri pahang pada dengan gol 3 negeri sembilan sebelum rehat separuh masa pertama.

Bersambung babak kedri Pahang tidak putus asa mencari gol kemenangan dan hasilnya mereka mendapatkan gol kedua mereka pada minit 79 menerusi David Rowley.

Kemudian pada minit 89, sepakan percuma brundo berjaya masuk dan menjadikan kedudukan di darul makmur 3-3. Kpah Sherman pula menjadi wira pasukan sri pahang apabila menjaringkan gol pada minit ke 90+ 3 dalam masa kecederaan.

keputusan akhir, sri pahang 4-3 negeri sembilan.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama