City Menang Treble, Tapi Manchester United Punya Trebel lebih manakjubkan!

City Menang Treble, Tapi Manchester United Punya Trebel lebih manakjubkan! Pencarian lama Manchester City untuk memenangi Liga Juara-Juara akhirnya berakhir dengan kemenangan menentang Inter Milan di Istanbul ketika pasukan Pep Guardiola melengkapkan Treble.


City Menang Treble, Tapi Manchester United Punya Trebel lebih manakjubkan!


Selepas memenangi Liga Perdana dan Piala FA, City mencontohi kutipan trofi tiga kali ganda Manchester United pada tahun 1999 kerana mereka hanya menjadi kelab Inggeris kedua yang mencapai kejayaan itu selepas jaringan tajam Rodri pada minit ke-68 menyelesaikan perlawanan akhir.


Pasukan Guardiola yang menakluki segala-galanya tidak pernah berada pada tahap terbaik mereka menentang Inter yang diatur dengan cemerlang dan terpaksa menghadapi kehilangan Kevin de Bruyne akibat kecederaan pada separuh masa pertama.


Tetapi barisan penyokong City yang beramai-ramai di dalam Stadium Ataturk tidak mempedulikan perkara itu kerana mereka dengan gembira meraikan malam - dan musim yang paling hebat - dalam sejarah kelab.


Dan bagi Guardiola, ia mengesahkan statusnya sebagai salah seorang pengurus hebat apabila dia menambah Liga Juara-Juara ketiga kepada dua yang dimenanginya di Barcelona, ​​kali terakhir pada 2011.


Ini tidak pernah diramalkan ramai dan City terpaksa mengharungi beberapa ketakutan apabila tandukan Federico Dimarco melantun palang dan Ederson melakukan penyelamatan yang menakjubkan untuk menafikan Romelu Lukaku tetapi akhirnya ini adalah mengenai kemenangan.


Kini Guardiola dan pemainnya boleh mengambil tempat mereka dalam sejarah.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama