-->

Man City Selangkah Ke Final

Jaringan menakjubkan Kevin de Bruyne menjadikan Manchester City undian separuh akhir pertama Liga Juara-Juara di Real Madrid untuk memastikan impian mereka meraih Treble di landasan yang betul.


City tahu sebarang kemenangan Rabu depan di laman sendiri menentang Madrid akan menghantar mereka ke final Liga Juara-Juara kedua mereka, menentang sama ada Inter Milan atau AC Milan.


Pasukan Pep Guardiola mendominasi peringkat awal di Bernabeu, dengan Thibaut Courtois menafikan De Bruyne, Rodri dan Erling Haaland dua kali.

Man City Selangkah Ke Final


Tetapi Vinicius Jr menjaringkan gol dengan satu-satunya peluang Real pada separuh masa pertama, petir 25 ela yang melepasi Ederson berikutan larian cemerlang Eduardo Camavinga.


Sama seperti Real mula mendominasi tempoh separuh masa kedua, City menemui jalan kembali dengan De Bruyne merembat rembatan dari jarak yang sama ke sudut bawah.


Aurelien Tchouameni hampir memberikan Real, ingin menambah rekod rekod mereka kepada mahkota Eropah ke-15, mendahului sekali lagi dengan satu lagi jaringan dari jarak jauh tetapi ia berjaya diselamatkan oleh Ederson.


City kini tidak tewas dalam 21 perlawanan dalam semua pertandingan, satu larian yang merangkumi 17 kemenangan. Tujuh lagi kemenangan dan mereka mendapat Treble.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama