-->

Lebih teruk daripada impian paling liar AC Milan tetapi adakah Inter akan menyesal?

 Bagi satu pasukan, ia adalah permulaan mimpi ngeri. Selepas berminggu-minggu heboh mengenai derby Milan pertama dalam Liga Juara-Juara sejak 2005, AC Milan ketinggalan 2-0 dalam masa 11 minit.

Lebih teruk daripada impian paling liar AC Milan tetapi adakah Inter akan menyesal?


Ini bukan rancangannya. Sebelum sepak mula, penyokong 'rumah' - kedua-dua kaki akan dimainkan di San Siro - membentangkan paparan gergasi wajah syaitan, bersama-sama dengan kata-kata: "Neraka kosong, semua syaitan ada di sini!"


Tetapi ia pantas menjadi syurga buat peminat Inter, berkat gol untuk Edin Dezko dan Henrikh Mkhitaryan.


"Segala sesuatu yang boleh menjadi salah untuk Milan telah dilakukan," kata bekas penjaga gol AC Milan, Asmir Begovic pada separuh masa.


"Ia adalah bencana yang mutlak dan satu dalam mimpi paling liar mereka yang tidak dapat mereka bayangkan."


Tetapi selepas beberapa peluang Inter Milan terlepas dan keputusan pembantu pengadil video kontroversial, adakah AC Milan telah diberikan talian hayat yang tidak sepatutnya mereka terima?

'AC Milan mengalami ketakutan panggung'

Derby Milan sentiasa menjadi peristiwa yang tidak dapat dilupakan tetapi satu pertandingan dalam pertandingan Eropah adalah sesuatu untuk dinikmati.


Hanya dua kali sebelum perlawanan separuh akhir pertama Liga Juara-Juara Rabu ini, AC Milan berdepan musuh ketat mereka, Inter di pentas benua dan kedua-dua kumpulan penyokong bertekad untuk memanfaatkannya sebaik mungkin.


AC Milan, pasukan tuan rumah yang ditetapkan di stadium San Siro yang dikongsi oleh kedua-dua pihak, mempunyai jumlah peminat yang lebih ramai di dalamnya. Dinding bunyi bising, suar asap merah dan sepanduk besar dibuat untuk suasana yang menakutkan.


Tetapi pihak lawan yang keluar berayun. Selepas mendahului dua gol, mereka juga terkena tiang gawang menerusi Hakan Calhanoglu ketika AC Milan dibiarkan terdedah berkali-kali.


Inter malah mendapat penalti pada separuh masa pertama kerana mengasari Lautaro Martinez sebelum keputusan itu dibatalkan secara kontroversi berikutan semakan VAR.


Bos Inter Milan, Simone Inzaghi berkata: "Kami bermain dengan cemerlang pada separuh masa pertama, tetapi ia adalah jaringan yang ketat untuk apa yang kami lakukan di luar sana.


"Ia adalah malam yang sangat positif yang memberikan kami banyak kepuasan tetapi kami kehilangan satu bahagian lagi untuk mencapai impian yang kami percayai sejak Ogos."


Bekas penyerang Liverpool, Peter Crouch berkata mengenai BT Sport: "Saya mendapati pelik bagi AC Milan untuk bersikap pasif. Inter mungkin tidak kelihatan."


Bekas pertahanan Manchester United, Rio Ferdinand menambah: "Inter tampil seperti sekumpulan pelari pecut di Sukan Olimpik dan AC Milan mengalami ketakutan panggung."

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama