-->

Juventus Kena Tolak Mata Lagi Sekali, Ini punca Yang anda Kena Tahu

Juventus telah dikenakan 10 mata dalam keputusan baharu mahkamah rayuan persekutuan bola sepak Itali selepas siasatan ke atas urusan perpindahan kelab itu menemui bukti perakaunan palsu. Keputusan itu menyaksikan Juventus jatuh dari tempat kedua ke tangga ketujuh dalam Serie A, menjadikannya sangat tidak mungkin mereka akan layak ke Liga Juara-Juara.


Juventus dikenakan penalti 15 mata pada Januari, manakala beberapa ahli bekas lembaga pengarahnya turut dikenakan larangan daripada aktiviti bola sepak, termasuk bekas presiden Andrea Agnelli.


Potongan mata itu digantung bulan lalu atas rayuan ke gelanggang sukan tertinggi negara dalam Jawatankuasa Olimpik Itali dan merujuk semula kepada mahkamah rayuan persekutuan bola sepak untuk perbicaraan baharu.


Juventus Kena Tolak Mata Lagi Sekali, Ini punca Yang anda Kena Tahu



Semasa perbicaraan selama tiga jam pada hari Isnin, pendakwa raya persekutuan Giuseppe Chiné meminta penalti 11 mata untuk Juventus. Dia telah meminta sembilan pada bulan Januari. Chiné juga meminta larangan lapan bulan untuk tujuh bekas pengarah Juventus, termasuk Pavel Nedvěd, tetapi mereka telah dibenarkan pada hari Isnin. Agnelli dan tiga lagi rayuan mereka ditolak bulan lalu.


Lembaga Juventus meletak jawatan secara beramai-ramai pada November berikutan siasatan oleh pendakwa raya Turin terhadap dakwaan simpan kira palsu. Perbicaraan kemudiannya dibuka semula berdasarkan maklumat daripada pendakwa raya Turin, yang membawa kepada potongan mata. Juventus pada mulanya telah dibersihkan oleh gelanggang sukan pada April sebelumnya.


Pendakwa raya di Turin juga telah mendakwa Juventus, Agnelli dan 11 yang lain dengan komunikasi palsu oleh sebuah syarikat yang disenaraikan secara terbuka di bursa saham Milan, menghalang agensi pemantau, pengebilan palsu dan manipulasi pasaran.


Masalah undang-undang Juventus semakin meruncing minggu lalu selepas persekutuan bola sepak Itali juga mendakwa kelab dan tujuh bekas pengarah pasukan dengan dakwaan penipuan kerana cara mereka mengendalikan pemotongan gaji pemain semasa pandemik coronavirus.


"Kelab Bola Sepak Juventus mengambil perhatian tentang apa yang diputuskan oleh Mahkamah Rayuan FIGC dan berhak membaca sebab-sebab untuk menilai kemungkinan rayuan kepada Lembaga Jaminan di CONI," kata kelab itu.

“Apa yang telah ditetapkan melalui penghakiman kali kelima dalam perkara ini, yang bermula lebih setahun lalu, menimbulkan kepahitan yang besar dalam kelab dan dalam jutaan penyokongnya yang, tanpa peraturan yang jelas, mendapati diri mereka sangat dihukum dengan permohonan itu. sekatan yang seolah-olah mengambil kira prinsip proporsional. Walaupun tidak mengabaikan keperluan mendesak, yang tidak pernah dielakkan oleh Juventus semasa prosiding, ia ditekankan bahawa ini adalah fakta yang masih perlu dinilai oleh hakim."


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama