-->

Manchester United melepaskan dua gol sendiri

 Manchester United melepaskan dua gol sendiri dan kehilangan Lisandro Martinez akibat kecederaan yang kelihatan serius pada enam minit terakhir menentang Sevilla untuk meletakkan harapan Liga Europa mereka dalam bahaya.


United kelihatan semakin memburu kemenangan suku akhir pertama di Old Trafford hasil dua gol pada separuh masa pertama Marcel Sabitzer.


Manchester United melepaskan dua gol sendiri


Bagaimanapun, selepas Antony terkena palang, Sevilla kembali menyertai pertandingan dan mendapat keuntungan daripada pengakhiran yang mengerikan kepada anak buah Erik ten Hag.


Pertama Tyrell Malacia mengalihkan bola melepasi David de Gea selepas bekas pemain Manchester City Jesus Navas telah menarik hantaran lintang rendah dari garisan gol.


Kemudian, dua minit memasuki masa kecederaan, tandukan Youssef En-Nesyri di luar sasaran terkena Harry Maguire untuk membuatkan De Gea tidak berdaya apabila ia menerjah ke gawang.


Kedudukan itu cukup buruk kerana ia menyebabkan United berdepan pertarungan untuk memastikan tempat separuh akhir yang mereka nampaknya hampir dimeterai.


Bagaimanapun, kehilangan Martinez adalah kebimbangan utama, terutamanya apabila Raphael Varane terpaksa diganti pada separuh masa.


Martinez terpaksa diusung dari padang oleh rakan sepasukannya di Argentina, Gonzalo Montiel dan Marcos Acuna dan kemudian pergi ke bilik persalinan dengan menggunakan pengusung dalam keadaan kesakitan yang jelas selepas menjejak kakinya di padang tanpa lawan di sebelahnya.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama