-->

Bennacer Julang Milan

Bennacer Julang Milan. Gol separuh masa pertama Ismael Bennacer memberi kelebihan tipis kepada AC Milan ke atas Napoli pada perlawanan pertama suku akhir Liga Juara-Juara seluruh Itali mereka.


Pemain tengah Algeria itu meledak gol dari tepi kawasan selepas Braham Diaz mematahkan gol di garisan tengah.

Bennacer Julang Milan


Napoli telah menghantar Andre-Frank Zambo Anguissa dibuang padang pada separuh masa kedua dan ditahan dengan baik oleh Milan yang teratur.


Milan juga menghampiri gol kedua apabila tandukan Simon Kjaer melantun dari bahagian bawah palang.


Reaksi terhadap perlawanan Liga Juara-Juara Rabu

'Langit akan jatuh' - Naples, sebuah bandar di ambang

Kisah di sebalik kebangkitan Eropah kelab Itali

Napoli, dalam lapan terakhir Liga Juara-Juara buat kali pertama, terus keluar dari perangkap, menunjukkan kepercayaan yang datang daripada kelebihan 16 mata di puncak Serie A.


Pemain sayap Georgia, Khvicha Kvaratskhelia mempunyai peluang terbaik mereka dalam permainan pada minit pembukaan selepas pelepasan yang lemah jatuh di kakinya, tetapi percubaannya dari jarak lapan meter disekat pada garisan.


Napoli, penjaring terbanyak dalam pertandingan musim ini, terus mendesak, dengan bekas pemain tengah Fulham, Anguissa dan Piotr Zielinski, cubaan melepasi palang.


Milan, yang menang 4-0 di Napoli 10 hari lalu dalam Serie A, mengharungi badai dan kemudian berkembang dalam permainan apabila pemain sayap Portugal, Rafael Leao mematahkan kakinya dari separuh badannya sendiri dan melakukan percubaan beberapa inci dari tiang jauh.


Pemenang pada minit ke-40 itu dicetuskan oleh bekas produk belia Manchester City, Diaz, yang menunjukkan kemahiran hebat untuk membiarkan bola berlari dan berpusing untuk mengeluarkan dua pemain tengah Napoli daripada permainan.


Bennacer, yang bermain sekali dalam dua tahun untuk Arsenal, kemudian bertemu dengan tongkat pertahanan Leao dengan penyudah kaki kiri, yang dibantu ke bumbung jaring oleh kaki yang dihulurkan penjaga gol pelawat Alex Meret.


Pemain pertahanan Milan dari Denmark, Kjaer sangat tidak bernasib baik dengan tandukan kuatnya pada masa kecederaan separuh masa pertama melantun kira-kira satu ela dari garisan selepas ia terkena palang.


Separuh masa kedua adalah buruk, dengan peluang pada premium, tetapi Anguissa memperoleh dua kad kuning dalam masa kurang daripada empat minit.


Yang pertama adalah untuk menarik Theo Hernandez ketika pemain Perancis itu kelihatan untuk memukul Napoli di kaunter, sebelum Anguissa menangkap bek kiri Milan itu sekali lagi dengan but tinggi pada minit ke-74.


Napoli juga akan beraksi tanpa pemain pertahanan Kim Min-jae untuk perlawanan kedua, yang berlangsung Selasa depan, selepas dia dilayangkan kad kuning kerana perbezaan pendapat dalam tempoh kedua yang mengecewakan.


Walaupun agak tertekan, Napoli hampir menemui gol penyamaan lewat tetapi Mike Maignan melakukannya dengan hebat untuk mengejar percubaan Giovanni di Lorenzo di belakang untuk mendapatkan tendangan sudut.


"Amat penting untuk memperoleh keputusan yang positif," kata penyerang Milan Diaz, yang dinamakan pemain terbaik perlawanan, memberitahu BT Sport.


"Tidak melepaskan gol adalah hebat. Kami perlu bermain untuk menang minggu depan."

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama