-->

Mbappe dikalahkan oleh Pavard dan Maignan

 Setelah membintangi penampilan pertamanya sebagai kapten Perancis dengan dua gol menentang Belanda, mata secara semula jadi tertarik kepada Kylian Mbappe di Dublin.


Tetapi ketika bintang Paris St-Germain itu mempamerkan kualiti, dia ditewaskan oleh pertahanan kanan Bayern Munich, Pavard, yang merembat rembatan deras di bahagian bawah palang Bazunu selepas memotong hantaran Cullen kepada Jason Knight.


Mbappe dikalahkan oleh Pavard dan Maignan


Gol Pavard hadir selepas separuh masa pertama di mana Perancis bergelut untuk memecah pertahanan tuan rumah yang degil dan pelawat terus diganggu oleh pasukan Ireland yang bersemangat pada peringkat penutup apabila mereka meminta penjaga gol AC Milan Maignan berterima kasih atas kemenangan itu.


Pemain berusia 27 tahun itu membuat percubaan James McClean yang melencong di sekitar tiang untuk tendangan sudut dan mempamerkan refleks yang mengagumkan untuk menghalang Jules Kounde menanduk masuk ke gawang sendiri.


Tetapi Maignan menyelamatkan yang terbaik untuk perlawanan terakhir kerana pada regangan penuh dia mendapat tangan kanan yang kuat ke atas tandukan Collins, dengan kesedihan pemain pertahanan Republik terukir di mukanya ketika dia rebah ke padang pada wisel sepenuh masa.


Memandangkan bagaimana pasukannya mengasak untuk menjaringkan gol semasa menamatkan permainan, bos Republik Stephen Kenny akan kecewa untuk pergi dengan tangan kosong tetapi boleh menarik semangat selepas melihat pemainnya mengecewakan pasukan yang menduduki ranking ketiga dunia.


Ireland kini akan mengalihkan perhatian mereka kepada jendela dua perlawanan Jun, dengan Gibraltar akan melawat Dublin selepas lawatan Republik itu ke Greece, ketika mereka cuba untuk layak ke kejohanan pertama mereka sejak Euro 2016.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama