-->

Erik ten Hag memuji kapten penjaring gol Bruno Fernandes

 Pengurus Manchester United Erik ten Hag memuji kapten penjaring gol Bruno Fernandes sebagai pemain bintang dalam kemenangan pusingan pertama pusingan 16 terakhir Liga Europa pasukannya menentang Real Betis.


Fernandes telah menerima kritikan besar yang dilemparkan ke atas United berikutan rekod kehinaan 7-0 Liga Perdana Ahad di Liverpool.

Erik ten Hag memuji kapten penjaring gol Bruno Fernandes


Tetapi Ten Hag mengesahkan bahawa Portugis akan kekal sebagai kapten jika Harry Maguire tidak berada di padang - dan Fernandes membalas kepercayaan itu dengan sumbangan cemerlang kepada kemenangan yang amat diperlukan.


Ia termasuk gol kelapannya musim ini ketika dia menanduk masuk sepakan sudut Luke Shaw pada minit ke-58.


“Dia adalah pemain terbaik di atas padang,” kata Ten Hag. "Dia memainkan peranan yang lebih mendalam dan dia cemerlang, membuat permainan dari posisi belakang, dengan banyak hantaran bagus di antara garisan. Dari situ kami mencipta banyak peluang."


Ten Hag menerima Fernandes tidak sempurna. Terjahan lewat ke atas bekas penjaga gol Manchester City Betis, Claudio Bravo, membawa pemain tengah itu kad kuning dan tidak kelihatan baik.


Tetapi bos United itu mengakui ia adalah garis halus yang perlu dilalui Fernandes.


"Keghairahannya adalah kekuatannya," tambah Ten Hag. "Tetapi kadang-kadang dia perlu mengawalnya kerana apabila ia terlalu banyak, ia menjadi kelemahan. Dia tahu itu, tetapi sentiasa ada margin kecil."


Fernandes melarikan diri untuk meraikan golnya dengan tangan di telinga ketika penyokong tuan rumah melaungkan 'Bruno, Bruno' sebagai penghormatan kepadanya, menunjukkan mereka berada di belakangnya juga.


Marcus Rashford, Antony dan Wout Weghorst turut berada dalam senarai penjaring ketika United meletakkan diri mereka dalam kedudukan yang kukuh untuk mara ke peringkat lapan terakhir apabila perlawanan berakhir di Seville minggu depan.


Tetapi Ten Hag tahu satu kemenangan sahaja tidak akan menghilangkan ingatan tentang pemusnahan Ahad di Anfield, terutamanya kerana dia telah jengkel dengan beberapa persembahan pasukannya sebelum itu, termasuk kemenangan final Piala Carabao menentang Newcastle.


"Kami tidak mengabaikannya," katanya. "Kami melakukan kesilapan dan kami dibelasah. Kami menunjukkan rasa puas hati dan anda tidak boleh melakukannya dalam bola sepak terkemuka.


"Pada minggu-minggu sebelumnya, saya tidak gembira menentang Newcastle dan persembahan menentang Leicester pada separuh masa pertama, tetapi kadangkala anda perlu mendapat keputusan buruk di mana semua orang membuka mata mereka."

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama