-->

Antonio Conte: Pengurus Tottenham pergi selepas 16 bulan berkhidmat

 Pengurus Antonio Conte telah meninggalkan Tottenham Hotspur dengan persetujuan bersama selepas 16 bulan mengendalikan. Conte menggelar pemain Spurs sebagai "mementingkan diri sendiri" dan mengkritik budaya kelab itu dalam sidang akhbar yang luar biasa selepas keputusan seri di Southampton baru-baru ini.


Tottenham berada di tempat keempat dalam liga teratas tetapi terkeluar daripada semua pertandingan piala.


Antonio Conte: Pengurus Tottenham pergi selepas 16 bulan berkhidmat


Penolong Conte, Cristian Stellini akan naik pangkat sebagai ketua jurulatih sepanjang musim ini, dengan bekas pemain tengah Ryan Mason timbalannya.


"Kami mempunyai baki 10 perlawanan Liga Perdana dan kami mempunyai pertarungan di tangan kami untuk tempat Liga Juara-Juara," kata pengerusi Daniel Levy.


"Kami semua perlu bersatu. Semua orang perlu meningkatkan untuk memastikan penamat yang paling tinggi untuk kelab kami dan penyokong setia yang menakjubkan."

Pemergiannya bermakna Spurs sedang mencari pengurus tetap keempat mereka dalam tempoh empat tahun sejak Mauricio Pochettino pergi pada 2019.


Mereka mengalami penyingkiran yang jinak ke AC Milan dalam Liga Juara-Juara awal Mac, selepas kelab Kejuaraan Sheffield United menyingkirkan mereka daripada Piala FA pada awal bulan.


Conte Itali, yang pernah memenangi kejuaraan liga bersama bekas kelab Chelsea, Juventus dan Inter Milan, dilantik pada November 2021 selepas Spurs memecat Nuno Espirito Santo.


Mereka bergelut untuk konsisten untuk sebahagian besar tempoh awalnya sebelum enam perlawanan tanpa kalah, termasuk kemenangan 3-0 ke atas saingan Arsenal, memastikan penamat empat teratas.


Tetapi masalah Tottenham berterusan musim ini dengan sembilan kekalahan dan empat seri dalam 28 perlawanan liga dan persoalan mengenai gaya permainan.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama