-->

Marcus Rashford 'berapi-api' untuk menyamai musim paling prolifik

 Sebelum perlawanan klasik Eropah malam Khamis antara Barcelona dan Manchester United, bos gergasi Sepanyol itu, Xavi, memilih Marcus Rashford sebagai salah seorang pemain paling berbahaya di Eropah.


Ia bukan hiperbola, kerana semua yang berada di dalam Nou Camp akan membuktikan pada masa wisel sepenuh masa dibunyikan apabila seri 2-2 berdenyut pada perlawanan pertama play-off Liga Europa.


Marcus Rashford 'berapi-api' untuk menyamai musim paling prolifik


Rashford mencetuskan kekacauan dalam aksi separuh masa kedua yang membawa maut di mana dia menjaringkan satu gol dan memainkan peranan besar dalam satu lagi - dan dia berada di landasan yang kukuh untuk musim terbaiknya dalam bola sepak.


Jaringan penyerang England itu menentang Barcelona menjadikan jumlah keseluruhannya dalam musim sensasi kepada 22 dalam semua pertandingan, menyamai pulangan terbaiknya dengan banyak lagi perlawanan berbaki.


"Dia hampir tidak boleh dimainkan pada masa ini," kata bekas pemain tengah Manchester United Paul Scholes mengenai BT Sport.


"Tiada sesiapa boleh mengendalikannya. Di mana sahaja dia bermain, kiri, kanan atau bawah tengah, dia kelihatan tidak boleh dimainkan."


Bekas penjaga gol England Rob Green, menonton perlawanan untuk BBC Radi'He's on fire' - Rashford ditetapkan untuk musim 5 paling prolifik secara langsung, menambah: "Rashford sedang terbakar sekarang.


"Dia mungkin perbezaan antara kedua-dua pasukan."

Prestasi Rashford sejak Piala Dunia, khususnya, adalah luar biasa.


Pemain berusia 25 tahun itu telah menjaringkan 14 gol dalam 16 perlawanan terakhirnya, manakala rembatannya ke atas Barcelona - penyudah hampir di tiang yang bijak - adalah yang keempat dalam lima perlawanan Liga Europa.


“Marcus Rashford berasap,” bekas pemain pertahanan Manchester United Rio Ferdinand tweeted. “Dia berada di tahap baharu, tahap yang belum pernah dia lalui sehingga kini, tahap konsistensi yang dia tidak mampu kekalkan sehingga kini.


"Rashford yang cergas, fokus, langsung, yakin, maut dan kuat tidak boleh diganggu gugat."


Mereka yang menonton persembahan Rashford di laman sendiri turut teruja dengan persembahannya.


“Ten Hag telah mengubah Rashford menjadi raksasa,” ulas Michael di Twitter, manakala Kaden menambah: “Kenyataan berani tetapi saya menyebutnya, Rashford adalah penyerang terbaik di dunia.


"Beliau mempunyai beberapa musim sukar di United tetapi musim ini dia telah menjadi pemainnya. Menjaringkan hampir setiap perlawanan sama ada di Camp Nou pada malam Khamis atau di Elland Road yang sejuk pada petang Ahad."


Malam Khamis menyerlahkan betapa banyak lagi yang ada pada Rashford daripada gol.


Dia memainkan peranan besar dalam gol kedua Manchester United, melesat masuk ke dalam pemain pertahanan dari tendangan sudut pendek sebelum memacu bola melintasi muka gawang yang melencong keluar dari Jules Kounde dan ke belakang gawang.


Kepantasan Rashford sering memberi mimpi ngeri pertahanan Barcelona dan Kounde bernasib baik kerana tidak dibuang padang apabila dia tersandung penyerang ketika dia meluru bola panjang ke arah gol.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama