-->

Inter Milan Juara Coppa Italia 2022

Inter Milan Juara Coppa Italia 2022. Inter Milan bangkit dari ketinggalan menentang Juventus untuk merangkul Coppa Italia pertama sejak 2011 di Stadio Olimpico.

Penalti Hakan Calhanoglu pada minit ke-80 memaksa masa tambahan dan Ivan Perisic menjaringkan dua gol dalam tiga minit ketika Inter menjulang piala buat kali kelapan.

Inter Milan Juara Coppa Italia 2022


Jaringan hebat Nicolo Barella telah meletakkan Inter di hadapan selepas enam minit.


Tetapi juara bertahan Juventus menjaringkan dua gol berturut-turut menerusi Alex Sandro dan Dusan Vlahovic untuk mengubah permainan pada awal separuh masa kedua.


Kekalahan menamatkan rekod pemenang 14 kali, Juventus yang berharap trofi musim ini - kali pertama berlaku sejak 2010-11.


Pemburu kejuaraan Serie A Inter, yang berada di tangga kedua dan dua mata di belakang pencabar sekota AC Milan dengan baki dua perlawanan lagi, tidak mara ke final pertandingan sejak kemenangan mereka sebelum ini 11 tahun lalu.


Barella memberikan Inter permulaan yang sempurna apabila dia melencongkan rembatan kaki kanan yang hebat ke sudut atas selepas memotong bahagian dalam dari kiri untuk menjaringkan gol terakhir Coppa Italia terpantas sejak 2015.


Samir Handanovic melakukan penyelamatan yang baik untuk menafikan Vlahovic dan Paulo Dybala merembat tersasar ketika Juventus memburu gol penyamaan sebelum rehat.


Tetapi skuad kendalian Massimiliano Allegri itu mendahului dalam masa tujuh minit selepas perlawanan dimulakan semula hasil jaringan Sandro dan Vlahovic, yang menyusuli percubaannya yang diselamatkan selepas serangan balas pantas.


Calhanoglu menahan keberanian untuk memaksa masa tambahan selepas Lautaro Martinez dijatuhkan oleh Leonardo Bonucci, dan Perisic kemudian bangkit dari sepakan penalti untuk meletakkan Inter kembali di depan selepas 99 minit.


Perisic menambah gol keempat yang menakjubkan hanya tiga minit kemudian, melakukan sentuhan sebelum merembat ke sudut atas dari tepi kotak untuk meletakkan saingan di luar jangkauan Juventus.


Inter kini akan menentang Cagliari dan Sampdoria dalam dua perlawanan terakhir liga mereka

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama