-->

Haaland ke Manchester City

Perpindahan Erling Haaland musim panas dari Borussia Dortmund ke Manchester City boleh disahkan minggu ini.

BBC Sport telah mendengar daripada sumber berasingan bahawa perpindahan £63 juta untuk pemain Norway berusia 21 tahun itu dipersetujui, dengan pengumuman dijangka tidak lama lagi di Jerman.

City enggan bertindak balas terhadap laporan yang meluas.


Haaland ke Manchester City


Secara peribadi mereka mengatakan perjanjian itu tidak dilakukan - walaupun takrifan mereka tentang 'selesai' mungkin berbeza dengan media, memandangkan butiran terperinci yang terlibat dalam pergerakan tunai yang besar itu.


Dianggap hampir semua bahagian perpindahan dipersetujui, dengan City hanya perlu mencetuskan klausa untuk mengaktifkan perpindahan itu.


Perpindahan itu akan menjadi salah satu yang terbesar pada musim panas.


Ejen sukan Mino Raiola telah terlibat dalam perbincangan sebelum kematiannya, dengan rakan sekutu mengambil proses itu hingga ke kesimpulannya.


Walaupun City berada dalam jarak yang dekat dengan kejuaraan Liga Perdana kedua berturut-turut yang dicapai tanpa penyerang tengah ortodoks, bos Pep Guardiola sentiasa menekankan keinginannya untuk memilikinya.


City berusaha keras untuk mendapatkan Harry Kane dari Tottenham musim panas lalu tetapi pengerusi Spurs Daniel Levy enggan menjual.


Dan, dengan Kane mempunyai baki dua tahun dalam kontraknya, Haaland adalah perjanjian yang lebih mudah untuk dimuktamadkan berdasarkan klausa pelepasannya.


Dia telah menjaringkan 92 gol liga dalam 121 penampilan untuk Molde, Red Bull Salzburg dan Dortmund.


Tahun lalu dia menjadi pemain termuda yang mencapai 20 gol Liga Juara-Juara.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama