-->

JDT Mengamuk Belasah Guangzhou FC dalam Asia Champion League

JDT Mengamuk Belasah Guangzhou FC dalam Asia Champion League. Itulah yang boeh diluahkan apabila melihat persembahan permainan para pemain JDT. Untuk pengetahuan anda, JDT merupakan wakil tunggal negara dalam Asia champion league musim ini. Mereka berjaya mengalahkan guangzhou evergrande dengan jaringan 4-0 di Stadium Sultan Ibrahim.


JDT Mengamuk Belasah Guangzhou FC dalam Asia Champion League


JDT Mengamuk Belasah Guangzhou FC dalam Asia Champion League

JDT bermula garang apabila mereka mendapat gol pertama pada minit ke 10. Kemudian gol kedua muncul selang 3 minit apabila fernando foreisteri berjalan merembat bola ke gawang guangzhou dan seterusnya berjaya mencipta jaringan hasil kesilapan penjaga gol lawan, Lipan He.

Kemudian bergson meneruskan aksi baiknya dengan menjaringkan gol pada minit ke 27 sebelum perlawanan berehat seketika pada separuh masa pertama.

Bersambung selepas rehat, JDT tidak duduk diam walaupun telah mendapat 3 gol awal. Bergson berjaya mendapatkan hatriknya dengan menjaringkan gol pada minit ke 53.

Kemudian, pada minit ke 81, Ramamdhan Saifullah pula menjaringkan gol selepas mendapat hantaran cantik dari Nazmi Faiz bagi melengkapkan malam bergaya JDT.

Sepanjang perlawanan,JDT menguasai perlawanan dan lebih banyak bermain di bahagian pihak lawan berbanding hanya bertahan di kubu sendiri.

keputusan akhir : JDT 5 - 0 Guangzhou Evergrande

JDT akan bertemu dengan Gergasi Korea Selatan, Ulsan Hyundai pada 18 April ini di Stadium sultan ibrahim juga. 

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama