-->

Robert Lewandowski menjaringkan hatrik dalam 23 minit awal permainan.

Robert Lewandowski menjaringkan hatrik dalam 23 minit awal permainan. Kapten Poland itu, pada permulaan ke-100 dalam pertandingan itu, dengan yakin menjaringkan dua penalti dalam masa 21 minit, selepas dua kali dijatuhkan secara melulu oleh pertahanan Salzburg Maximilian Wober, yang kedua disahkan selepas semakan VAR.


Robert Lewandowski menjaringkan hatrik dalam 23 minit awal permainan.


Tendangan penalti pertama, ditendang ke sudut kiri bawah, adalah gol ke-40 Lewandowski musim ini dalam semua pertandingan.


Dia menambah gol ketiganya selepas mengejar percubaan clearance daripada penjaga gol pelawat Philipp Kohn untuk menerjah masuk dari jarak dekat.


Ia adalah kali pertama hatrik Liga Juara-Juara disempurnakan seawal minit ke-23, walaupun ia bukanlah treble terpantas dalam pertandingan itu, dengan rekod itu dipegang oleh Bafetimbi Gomis berikutan tiga golnya dalam lapan minit untuk Lyon dalam satu perlawanan. Kemenangan 7-1 ke atas Dinamo Zagreb pada 2011.


Permulaan pantas Bayern meletakkan mereka mengawal permainan yang telah dianggap sebagai "all or nothing" oleh beberapa media Bavaria selepas pemenang enam kali itu terikat dengan keputusan seri 1-1 yang mengecewakan pada perlawanan pertama di Austria.


Salzburg kendalian Matthias Jaissle mempunyai peluang awal dengan Nicolas Capaldo dan Nicolas Seiwald kedua-duanya bersalah kerana gagal menukar peluang gemilang.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama