-->

Real Madrid mendahului 10 mata di puncak La Liga

Real Madrid mendahului 10 mata di puncak La Liga. Kemenangan Madrid di awal pagi tadi menyaksiakan kini Real Madrid mendahului 10 mata di puncak La Liga hasil kemenangan selesa di tempat lawan di Mallorca. Selepas separuh masa pertama tanpa jaringan, Vinicius Jr menjaringkan gol 10 minit selepas perlawanan bermula, menukar hantaran Karim Benzema untuk meletakkan Real di hadapan.


Real Madrid mendahului 10 mata di puncak La Liga



Benzema, yang menjaringkan hatrik ketika Real menewaskan Paris St-Germain 3-1 untuk memastikan kemenangan agregat 3-2 dalam pusingan 16 terakhir Liga Juara-Juara, kemudian menjaringkan dua gol sendiri.

Real Madrid mendahului 10 mata di puncak La Liga

Dia menyempurnakan sepakan penalti selepas Vinicius dikasari dan menanduk masuk gol ketiga.

Apabila ia tanpa jaringan, Mallorca hampir mendahului tetapi rembatan Pablo Maffeo kembali daripada tegak.

Real 10 mata di depan Sevilla dengan baki 10 perlawanan La Liga untuk kedua-dua pasukan, dengan musuh ketat Barcelona dan Atletico Madrid masing-masing di tempat ketiga dan keempat, kedua-duanya ketinggalan lima mata lagi.

Pada hari Ahad, Real menentang Barcelona dalam El Clasico di Bernabeu.

Atletico, yang menentang Manchester United dalam perlawanan kedua pusingan 16 terakhir Liga Juara-Juara di Old Trafford pada Selasa selepas seri 1-1 di Sepanyol, memenangi kejuaraan Sepanyol musim lalu, menamatkan saingan dua mata di hadapan Real.

Zinedine Zidane meletak jawatan sebagai pengurus pada penghujung kempen 2020-21, sebelum Carlo Ancelotti meninggalkan Everton untuk kembali ke Real selepas mengendalikan antara 2013-15. 

Walaupun memenangi Liga Juara-Juara dan Piala Kelab Dunia dalam tempoh pertama bersama kelab itu, Ancelotti gagal memenangi La Liga, tetapi kini berada dalam kedudukan yang sangat kuat untuk membawa Real memenangi gelaran Sepanyol yang ke-35.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama