-->

Piala FA: Romelu Lukaku jaringkan gol ketika Chelsea menewaskan Middlesbrough

Piala FA: Romelu Lukaku jaringkan gol ketika Chelsea menewaskan Middlesbrough. Pasukan Middlesbrough yang sebelum ini telah menumbangkan Manchester United dan Tottenham dalam perjalanan mereka ke suku akhir gagal mengalahkan Chelsea dalam perlawanan awal pagi semalam. 

Lukaku menjaringkan gol selepas menerima hantaran dari Mason Mount selepas aksi counter attack Chelsea.


Piala FA: Romelu Lukaku jaringkan gol ketika Chelsea menewaskan Middlesbrough


Hakim Ziyech menjadikan kedudukan 2-0 pada pertengahan separuh masa pertama dengan usaha mencelup hebat dari tepi kotak sebelum Lukaku dinafikan gol kedua apabila Anfernee Dijksteel keluar dari garisan.


Middlesbrough mempamerkan banyak usaha pada separuh masa kedua apabila mereka kelihatan untuk melancarkan kebangkitan yang tidak dijangka, dengan pemain pinjaman Arsenal, Folarin Balogun merembat lebar selepas balas yang menjanjikan, manakala Duncan Watmore juga menghantar percubaan melepasi palang dari kedudukan yang baik.


Bagaimanapun, Chelsea mungkin meraih satu pertiga lewat apabila pemain gantian Timo Werner menerima sepakan percuma tetapi penjaga gol Middlesbrough, Joe Lumley melakukannya dengan baik.


Chelsea akan mengetahui siapa yang akan mereka lawan pada separuh akhir, yang akan dimainkan di Wembley pada 16 dan 17 April, apabila undian dibuat sebelum suku akhir Ahad antara Nottingham Forest dan Liverpool (18:00 GMT).




Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama