-->

Hatrik Ronaldo Tingkatkan Moral Manchester United.

Hatrik Ronaldo Tingkatkan Moral Manchester United. Cristiano Ronaldo menjaringkan hatrik pertama Manchester United dalam tempoh 14 tahun ketika Tottenham ditewaskan dalam pertemuan mendebarkan di Old Trafford.


Pemain Portugis yang cemerlang itu meletakkan United di hadapan dua kali sebelum menanduk masuk gol kemenangan menerusi sepakan sudut Alex Telles sembilan minit sebelum tamat, gol ke-807 dalam kariernya.


Hatrik Ronaldo Tingkatkan Moral Manchester United.


Tottenham dua kali membalas usaha Ronaldo, menerusi sepakan penalti Harry Kane dan gol sendiri Harry Maguire.


Tetapi Ronaldo yang mempunyai kata putus, melengkapkan treble United pertamanya sejak Januari 2008, dalam kemenangan 6-0 ke atas Newcastle.


Keputusan itu merupakan peningkatan keyakinan utama United sebelum perlawanan kedua peringkat 16 terakhir Liga Juara-Juara Selasa menentang Atletico Madrid.


Ia juga membawa mereka kembali ke empat teratas dan mengekalkan Tottenham di tempat ketujuh, walaupun Arsenal - dua mata di belakang di tempat kelima - kekal sebagai pilihan untuk merangkul tempat terakhir Liga Juara-Juara kerana mereka mempunyai empat perlawanan dalam tangan.


Terdapat laporan bahawa Ronaldo kini merupakan penjaring terbanyak sepanjang zaman yang diiktiraf Fifa, mengatasi 805 gol Josef Bican tetapi terdapat keraguan mengenai angka pemain Czech-Austria itu - termasuk perlawanan simpanan.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama