-->

Chelsea menewaskan kelab tercorot Norwich

Chelsea menewaskan kelab tercorot Norwich apabila Mason Mount menjaringkan satu gol dan membuat satu lagi pada hari masa depan jangka panjang kelabnya dilemparkan ke dalam ketidaktentuan. Peminat yang sedang melancong di Carrow Road melaungkan nama Roman Abramovich beberapa jam selepas diumumkan pemilik Chelsea dari Rusia telah dibenarkan oleh kerajaan UK.


Chelsea menewaskan kelab tercorot Norwich


Di atas padang, pemain Chelsea menyahut salah satu hari paling dramatik dalam sejarah 117 tahun kelab itu dengan mendahului 2-0 dalam 15 minit pembukaan dalam perjalanan mereka untuk memenangi liga keempat berturut-turut.


Trevoh Chalobah membuka tirai jaringan pada minit ketiga selepas bertemu sepakan sudut Mason Mount sebelum Kai Havertz meletakkan England di Mount untuk gol kelapannya musim ini.


Norwich jauh lebih baik selepas separuh masa dan Teemu Pukki memberikan harapan pasukannya dari sepakan penalti selepas Chalobah mengendalikan, tetapi Havertz mengesahkan mata dengan satu pertiga lewat untuk Chelsea.


Sementara kemenangan itu mengukuhkan cengkaman Chelsea di tempat ketiga, Norwich berada lima mata daripada keselamatan dengan hanya berbaki 10 perlawanan.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama