-->

Liverpool Kalahkan Chelsea Menerusi Sepakan Penalti Untuk Menang Piala Carabao

Liverpool Kalahkan Chelsea Menerusi Sepakan Penalti. Liverpool memenangi penentuan sepakan penalti yang dramatik untuk memastikan trofi domestik pertama musim ini selepas perlawanan akhir klasik Piala Carabao menentang Chelsea di Wembley.


Liverpool Kalahkan Chelsea Menerusi Sepakan Penalti Untuk Menang Piala Carabao


Liverpool Kalahkan Chelsea Menerusi Sepakan Penalti

Kepa Arrizabalaga, yang dibawa masuk pada detik-detik akhir masa tambahan sebagai pakar penalti, terlepas sepakan penalti yang menentukan kegagalan pasukan mereka.

selepas satu perlawanan yang hebat berakhir dengan penentuan sepakan penalti antara penjaga gol Chelsea dan rakan sejawatannya dari Liverpool, Caoimhin Kelleher.


Kelleher menjadikan 11 penalti daripada 11 untuk Liverpool tetapi Kepa meledak ke atas apabila persembahan kelas tinggi diputuskan oleh margin terbaik selepas 21 percubaan yang berjaya.


Chelsea, yang mempunyai tiga gol yang dibatalkan kerana ofsaid, dibiarkan mengecam dua kesilapan besar oleh Mason Mount tetapi mereka juga berterima kasih atas persembahan hebat daripada penjaga gol Edouard Mendy, yang menghasilkan rentetan penyelamatan yang cemerlang.


Liverpool mencipta banyak peluang dan telah menyebabkan gol Joel Matip diketepikan kerana kekasaran dan ofsaid dalam permainan yang penuh dengan insiden yang menghantui sebelum pasukan Jurgen Klopp menang, untuk rekod kejayaan Piala Liga yang kesembilan.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama