-->

Mikel Arteta memuji Pasukannya selepas mengecewakan Liverpool

Pengurus Arsenal, Mikel Arteta memuji "perjuangan, keazaman dan persaudaraan" pasukannya selepas 10 pemain Gunners itu mengecewakan Liverpool pada perlawanan pertama separuh akhir Piala Carabao di Anfield.


Mikel Arteta memuji Pasukannya selepas mengecewakan Liverpool


Granit Xhaka dibuang padang selepas 24 minit kerana menafikan peluang menjaringkan gol - pemain tengah Switzerland itu menangkap Diogo Jota dengan cabaran tinggi di tepi kawasan penalti ketika dia cuba memotong hantaran Andrew Robertson.

Mikel Arteta memuji pasukannya

Trent Alexander-Arnold tidak dapat menghukum Arsenal lebih jauh daripada sepakan percuma yang terhasil, bagaimanapun, dan pelawat mempamerkan aksi bertahan yang tegas untuk pergi dengan syarat yang sama.

Walaupun berdepan tekanan hebat, Arsenallah yang mencatatkan rembatan pertama mengenai sasaran 71 minit sebelum pertandingan, tetapi sentuhan pertama yang lemah oleh Bukayo Saka membolehkan Alisson menyekat rembatan pemain antarabangsa England itu dari jarak dekat.

Takumi Minamino melepasi palang apabila berdepan jaringan terbuka dengan peluang terbaik Liverpool pada perlawanan di peringkat penutup.

“Mereka tidak pernah berputus asa walaupun ia amat sukar menentang lawan ini,” kata Arteta.

"Saya berkata kepada pemain sebelum perlawanan bahawa anda perlu mempunyai sikap tertentu dan pada saat-saat sukar anda perlu bertindak balas - saya fikir pemain lelaki melakukannya dengan sangat baik," tambahnya.

"Kami bermain permainan yang kami perlu mainkan. Saya menjangkakan sekarang peminat kami akan mencipta suasana yang lebih baik [dalam perlawanan kedua] berbanding hari ini."

Perlawanan kedua berlangsung di Stadium Emirates Khamis depan pada 19:45 GMT.


Pemenang akan menentang Chelsea dalam perlawanan akhir di Wembley pada penghujung Februari, selepas pasukan bimbingan Thomas Tuchel melengkapkan kemenangan agregat 3-0 ke atas Tottenham pada hari Rabu.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama