-->

Ronaldo Penyelamat Manchester United!

Ronaldo Penyelamat Manchester United! Cristiano Ronaldo sekali lagi menyelamatkan Manchester United dengan gol lewat yang sensasi untuk membolehkan pasukannya seri menentang Atalanta yang mengekalkan mereka di tangga teratas Kumpulan F Liga Juara-Juara.


Pemain berusia 36 tahun itu, yang turut menyamakan kedudukan pada masa tambahan separuh masa pertama, melakukan voli masuk dari luar kotak penalti pada masa tambahan untuk kedua malam itu untuk memperoleh mata penting United di Bergamo.


Ronaldo Penyelamat Manchester United!


Josip Ilicic membuka tirai jaringan dengan percubaan rendah di bawah tetapi tampanan David de Gea tidak kemas dan akhirnya bola masuk ke gawang gol di Stadium Gewiss yang riuh rendah dan Atalanta menyangka usaha Duvan Zapata pada minit ke-56 telah memenanginya.


Ronaldo menyempurnakan gerakan yang menarik dengan merembat melepasi penjaga gol Juan Musso untuk yang pertama selepas tumit belakang Bruno Fernandes yang menggembirakan, selepas pasukan Ole Gunnar Solskjaer berada di belakang untuk sebahagian besar separuh masa pertama.


United juga berada di tempat kedua terbaik selepas rehat tetapi Ronaldo, yang menjaringkan gol kemenangan lewat dalam perlawanan songsang dan menentang Villarreal, menjaringkan gol penting untuk mengekalkan United di kedudukan terdepan menuju ke dua perlawanan terakhir kumpulan.


Dengan ketinggalan 2-1, United menduduki tempat ketiga dalam kumpulan dan berdepan kemungkinan tersingkir jika tewas kepada Villarreal dalam perlawanan seterusnya, tetapi kini kemenangan akan membolehkan mereka meneruskan perlawanan dengan baki satu perlawanan.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama